mdadm - raid 0

Merhaba,
        2 IDE kanalından bağlı 4 adet 250GB'lık diskin 240 GB lık
        bölümlerini mdadm yardımı ile raid 0 olarak birleştirdim ve
        üzerinde ext3 dosya sistemi yapılandırdım. Ayrıca hdparm ile
        mümkün olan seçenekleri açtım. ardından yapının hızını test
        etmek için "time dd if=/dev/zero of=[raid0 üzerinde bir dosya]"
        ile yazım süresini aldım, ardından da standart bir bölüm
        üzerinde yazım süresini aldım. Yazım testinin hemen ardından
        okuma testini de "cat [deminki dosya] > /dev/null" ile yaptım
        fakat raid0 dan umduğum performans artışını gözlemleyemedim.
        nerede ise hiç performans artışı yoktu.

        Ayrıca bölümü bağlama süresi de yaklaşık 10 saniyeyi buluyor.
        Unutmadan söyleyeyim raid dizisi sorunsuz yaratılıyor.

        atladığım birşey mi var?
--
Can Burak Çilingir @ cs
http://canb.net/