ALSA vs ESD

Merhaba,

Gecenin bu saatinde GNOME içerisindeki oyunların seslerinin çalışabilmesi için uğraşıyorum. Tux Racer, Frozen Bubble, Super Tux gibi oyunların... /dev/sequencer yok gibi mesajlar verseler de yeri geldiğinde çok güzel ses çıkarabildiklerini keşfettim az önce... Ama bunun başka ve daha kalıcı bir yolu olmalı..

GNOME içerisinde Ses sunucularını etkinleştir seçeneği işaretli.. Masaüstünde aynı anda birden fazla ses kullanabilmek için ESD'yi kullanmak istiyorum. alsaconf 'u çalıştırdığımda ses kartım için snd_intel8x0 modülünü yüklüyor ve gayet başarılı bir şekilde modülleri yükledikten sonra mesajlar yazıyor istediğiniz mixerle sesi düzenleyebilirsiniz diye.. Buraya kadar herşey normal..

GNOME içerisinde açılışta ses sunucularını etkinleştir seçeneği işaretli olmazsa, yani ESD açık olmazsa oyunların sesleri gayet güzel geliyor. Ama eğer ESD açık olursa bu kez ALSA gidiyor ve oyunların sesleri gelmiyor. Google'da baktığımda 2002 tarihli mesajlar gördüm ALSA ve ESD'nin çakıştığına dair ancak 3 yıldır bu konuda birşey yapılmamış olması bana pek olası gözükmüyor. Bu konuda sıkıntı yaşayan kimseyi görmedim daha önce...

Derlediğim kerneli az önce tekrar derleyerek OSS desteğini tamamen kaldırdım; artık sadece ALSA var. Ve tamamen kernele gömülü bir şekilde çalışıyor. Herşey düzgün çalışıyor. Ve tek sorunum şu oyunlar sırasında ses gelmemesi...

Bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı ? Teşekkür ederim..

--
Alper KANAT
http://raptiye.org