Re: Samba'yla Yavaş Transferler

Sal, 2005-01-18 tarihinde 23:49 +0200 saatinde, Alper KANAT yazdı:
> tunix@tunix:~$ dpkg -l | grep wondershaper
> ii  wondershaper   1.1a-4         Easy to use traffic shaping script
>
> Wondershaper yüklü.
>
> Serdar Bey, önerilerinizi daha önce de okumuştum; zaten o başlıkta
> yardım isteyen yine bendim. Okulda tek Linux kullanan benim gündelik
> olarak... Ağdaki 100 (belki de daha fazla) bilgisayarın tamamı Windows
> XP. (aralarda tek tük Win2000 ve 98 çıkabiliyor) Ben bu makinelerde
> sonuç itibarıyla webclient değişikliğini yapamam ama herkes tarafından
> da ulaşılabilir olmalıyım.

> [...]

Tum makinelerden erisimde benzer sorun varsa daha farkli bir cozum yolu
bulunmali haklisiniz. Ancak XP makinelerde ozellikle bu SP2 firewall
acisindan ciddi sorunlar cikarabiliyor. Sizin makinelerde de SP2 yuklu
ise bu bu tarz bir yavasliga sebep oluyor olabilir.

Makinenizde tek eth karti var degilmi? Aksi halde global kisminda
interfaces icinde ayar yapmak gerekebilir. Birde googledan gordugum
kadari ile global icerisinde su ayarin bir miktar iyilesme
saglayabilecegi soyleniyor. Dilerseniz deneyin.

socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=8192
SO_RCVBUF=8192

global bolumunde socket options'a bu parametreleri yazin en azindan
TCP_NODELAY olsun. Bunlarla ilgili detay bilgi asagidaki adreste var.

http://www.oreilly.com/catalog/samba/chapter/book/appb_02.html

Ayrica Sambayi hangi depodan kurdunuz? Belki farkli bir depodakini
(testing ise unstable, unstable ise testing) denemek faydali olabilir.

Birde agda azda olsa bulunan win2k veay 98 ile durum nedir? Ayni
problemler bunlarda da varsa, bu defa sorunun samba tarafinda olma
ihtimali kuvvetleniyor.

Cok yonlu bir sorun oldugu icin cozume adim adim gitmek, once belli
seylerden emin olmak gerek.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin