Re: cdrom sorunu

Çrş, 2005-01-19 tarihinde 00:36 +0200 saatinde, ozguc gonul yazdı:
> fuser -mk /media/cdrom
>
> dediğimde hersey kapandı, x e yeniden girdi, umount ta yaptım fakat cd
> yi hala cıkartamıyorum.  bu komutun tam işlevini merak ediyorum?

Komut /media/cdrom dizinini kullanan tum surecleri oldurur. Herseyin
kapanmasi ilginc biraz.

> Daha önce farkedememisim, bu debiana özel biseymi, yani su anda hicbir
> program calısmıyor, yine de cd mi alamıyorum? Tuşları calışmıyor?

"df" ile baktiginizda cdrom ile ilgili herhangibir dizin mount edilmemis
gorunuyor degil mi? Debiana ozel bir durum yok, ters giden birseyler var
bu durumda. Sag tus ile "cikar" dediginiz de felan hata vermiyor mu?
Fiziksel bir sorunda yok dediginize gore baska ne turlu birsey buna
sebep veriyor olabilir bilemiyorum.

Eger umount edildigine de eminseniz, en son soyleyebilecegim makinenizi
yeniden baslattiginizda en bastan olayi gozlemlemeniz, ayni durum ile
karsi karsiya kalip kalmayacaginiza bakmaniz olabilir.  Bu durumda da su
komutlarin ciktilarini listeye gonderin.

ilk once df ile hangi dizine mount edildigine bakin (ornegin mount
edildigi yer /cdrom olsun)

#lsof /cdrom
#fuser -u /cdrom
#umount /cdrom

mount, umount islemlerini konsoldan yapip uyguladiginiz senaryolari ve
cdrom'un davranisini anlayabilecegimiz ornekler gondermeye calisin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin