debian kurmak... :(

Debianı netinstall la kurdum, kurarken Serdar Aytekin 'in debian-tr
orgtaki maklesinden yararlandım, anlamadığım birkaç şey dışında herşey
aynı gitti ve kurulumu yaptım. Fontlarla ilgili sorunum vardı, Bunu
Baybars Uzunhasanoğlu'nun çözümüyle hallettim saolsun. Fakat startx
hata veriyordu, başa cıkamayınca tekrar söyle temiz bir instal yapalım
hersey tam olsun dedim (sarge isolarını indirdim-cd). Fakat cd den
kurulumda daha cok problem yasadım, anlamadığım, aslında cok kolay
olabilecek seyler sordu. Konsola düstüğümde, yani kurulum
tamamlandığında türkce karakterlerde hata vardı, ve apt-get install la
cd den paket kuramıyordum (apt-cdrom add de yaptım). Cdden kurulumu
tercih etmememin sebebi net installda cok beklemem gerekmesi ve ayrıca
herzaman hızlı bir internetim olmayacağı icin deneyim sahibi olmaktı.
Su anda bugünkü netinstallu indiriyorum, yeniden netinstalla kurulum
yapacağım.

Bu arada tuhaf bi anekdot : Linux26 ile kernel 2.6... ile kurdum
(cdden), netinstall la kurulum yapmak istedim (oda 2.6 destekliyodu),
fakat grup önyükleyicide linux 2.6 ... yazmasına, ve benim daha önce
kernel 2.6 yüklememe rağmen netinstallu linux26 komutuyla başlatmadı.
enterla devam ettim, kurulum hata verdi yüklemeye başlamadı, konsol
acarak "uname -r" dediğimde kernelin 2.4 olduğunu gördüm??
Kurulumun Formatlama bölümüne gelmiyor, mecburen windowstan
formatlayarak tekrar kurulum yapmak zorunda kaldım galiba ...

Asıl öğrenmek istediğim, netinstalla kurulum yaptıktan sonra, sadece
x-window,gnome gibi zaman alan paketleri cdden nasıl yükleyebilirim.
Kurulumda ftp kaynağını gösterdikten sonra apt-cdrom add le mi
yapmalıyım (kibu olmadı), yoksa CDROM kaynağı gösterip, x-win ve gnome
kurduktan sonra, sources.list i ftplere göre mi ayarlamalıyım. Kaynağı
cd gösterip, masaüstünü seçmediğimde (kde istemediğimden), kurulumu
bitirip konsoldan paket yüklemesi yapamadım. kafam karıştı, baya yordu
beni, umarım anlaşılır yazmışımdır.

şimdiden saolun...