Samba Paylaşımı

Merhaba,

Ağdaki diğer Windows bilgisayarlara istediğim dosyalarımı açarak paylaşmak istiyorum Samba ile... smb paketlerini ve swat'ı çektim. Debian'ın araçları ile yaptığım smb.conf düzgün çalışmasına rağmen bir konuda eksikliği var diye (az sonra anlatacağım çünkü hala geçerli aynı olay) silip sıfırdan swat ile yeni bir dosya yarattım ve içeriği aynen şöyle:

# Samba config file created using SWAT
# from 127.0.0.1 (127.0.0.1)
# Date: 2005/01/09 15:59:03

# Global parameters
[global]
       server string = Debian Linux
       security = SHARE

[Muzik]
       comment = Muzik
       path = /mnt/tunix/Muzik
       guest ok = Yes

Acayiptir; dosya bu kadar olmasına rağmen bilgisayar hala WORKGROUP içinde gözüküyor ve bilgisayarın adı da TUNIX olarak gözüküyor. Paylaşımım Muzik olarak gözüküyor. Ama içine girilemiyor. Paylaşım seviyesi ne olursa olsun her seferinde paylaşımlara girmeye çalıştığımda GNOME içerisinde şifre soruyor. Hoş; arkadaşlarıma sormuyor. (bu arada her değişiklik yaptığımda samba'yı tekrar başlatıyorum)

Esas sorun ise şu.. (ve oldukça enteresan) Eğer ext3 olan Linux partition'umdaki bir klasörü paylaşırsam içerisindeki dosyalar gözüküyor (yine şifre istiyor ama) ama arkadaşım indirmeye çalıştığı zaman dosyayı almaya başlaması uzun sürüyor ve almaya başladığı zaman da (108 MB'lık sarge net install dosyasını denedik) indirmeye başlamıyor.

Eğer fat32 olan Windows ortak partition'umdaki Muzik klasörünü paylaşıma açarsam, yine şifre soruyor ve tıklanıldığında böyle bir paylaşım yok ya da silinmiş gibi bir hata veriyor.

Netten smb.conf dosyalarını araştırdım biraz, hatta LKD'nin bir sunumunu buldum. Basit bir smb.conf dosyasının bu iş için yeterli olması gerekirken olmuyor. Sorun nerede olabilir ? Teşekkürler..

--
Alper KANAT
http://raptiye.org