Re: Debian & Birkac Sorun

On Tue, 2005-01-04 at 20:15 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,
>
> Serdar Aytekin'in destegi sayesinde Debian'i kurmayi basardim ancak bazi
> sorunlarim var. (Kendisi de listeye yollamamin daha iyi olacagini
> soylemisti) Yardimci olursaniz sevinirim.
>
> 1) Sistem acilista (kablonet ve dhcp) IP almiyor. Her seferinde root
> olup dhclient eth0 komutunu vermem gerekiyor.

şimdi bu nu iki yolla çözersin bir de benim sana önereceğim wondershaper
lı başka bir yöntem var.
1) /etc/network/interfaces dosyanı editorle açıp yazarsın
2) etherconf paketini yükleyip dpkg-reconfigure etherconf komutunu
çalıştırıp ağ ayarlarını yapabilirsin ya da gnome da sistem araçları
menüsünden ağ ayarlarını seçip gui ile yapabilirsin
3) Benim sana önericeğim yönteme gelince ;
apt-get install wondershaper ile wondershaper programını yüklersin
sonra /etc/network/interfaces dosyasını açıp içine aşağıdakileri
yazarsın
auto lo eth0

iface lo inet loopback

iface eth0 inet dhcp
        hostname debian
         up /sbin/wondershaper eth0 256 64
         down /sbin/wondershaper remove eth0

wondershaper trafik düzenleyen bir uygulama neti daha verimli kullanmana
yarıyor. Hatta emule-bittorrent gibi p2p istemcilerini kullaniyorsan
onlar download yaparken hiç yavaşlık hissetmeden sayfa gezinip e-mail
alıp gönderebiliyorsun.

> [...]
> anda hoparlorlerimde sesi belli bir yerden sonra acamiyorum..?
>
> Kotu anlattim biliyorum ama daha iyi anlatamiyorum. 4+1 sistemimin
> kumandasi var. Debian'daki tum sesler sonuna kadar acik. Ben kumanda ile
> kontrol etmek istiyorum. Sesin duzgun cikmasi icin oncelikle XMMS'in
> equalizer'inda en soldaki bari en asagi cekmem gerekiyor aksi takdirde
> ses cok boguk cikiyor. Tum bunlardan sonra kumandadan sesi acmak
> istedigimde en fazla yariya kadar acabiliyorum.. Normalde daha baya
> acabilmem lazim.. Hic degilse Windows'da sesin yuksekliginin araligi

öncelikle gnome da uygulamalar menüsü > Masaüstü ayarları > ses
(multimedia system selector deil)
menüsünden ses sunucusunu başlangıçta çalıştır seçeneğini etkinleştir.
sonra gnome u yeniden başlattığın zaman esd etkin olur ve multimedia
sistem seçicisinden esd yi seçebilirsin.

> [...]
>
> XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
> Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.
>
> X sunucu sürüm bilgisi:
> The XFree86 Project, Inc
> 40300001
> XFree 4.3.0 kullanıyosunuz.
> Karmaşık XKB yapılandırması ile ilgili bilinen sorunlar var.
> Daha basit bir yapılandırma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazılım
> sürümü edinin.
> Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
> - xpop -root | grep XKB çıktısı
> - gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı

Hocam bu konuyu sana daha önceki bir mailimde belirtmiştim ama dikkat
etmemişsin anlaşılan.
öncelikle xf86config-4 dosyandan  Option "XkbRules" "xfree86" satırını
sil ya da başına # ekle  sonra
Option "XkbLayout" kısmını "tr" olarak değiştir tr_q ya da trq olarak
değil. sonra gnome dan sistem araçları > yapılandırma düzenleyici yi aç
ordan da desktop > gnome > peripherals > keyboard > xkb  deki anahtar
değerlerini xf86config-4 dosyasındaki ile aynı yap layouts tr model
pc105 (ya da xf86config-4 te ne ise) sonra gnome a bir daha giriş yap.
düzelmiş olur.

sonucu buraya yazarsın. hocam iyi bak kendine