Debian & Birkac Sorun

Merhaba,

Serdar Aytekin'in destegi sayesinde Debian'i kurmayi basardim ancak bazi sorunlarim var. (Kendisi de listeye yollamamin daha iyi olacagini soylemisti) Yardimci olursaniz sevinirim.

1) Sistem acilista (kablonet ve dhcp) IP almiyor. Her seferinde root olup dhclient eth0 komutunu vermem gerekiyor.

2) 4+1 sistemim var. X icerisinde normalde esound sistemini kullanirdim eskiden.. Ancak az once esound'u yukleyip restart atmama ragmen GNOME'un CokluOrtam Sistemleri Secisi'nde esound gozukmuyor. XMMS icerisinden sectigimde de calamiyor sarkiyi.. Ayrica normalde sesi epey acabilmem lazim ama daha yariya acmamla birlikte ses bozulmaya basliyor. Zaten bir sarki calarken xmms'in equalizer'inda en soldaki cubugu en asagiya cekmem gerekiyor yoksa ses cok boguk cikiyor. Ama bunu yapmama ragmen su anda hoparlorlerimde sesi belli bir yerden sonra acamiyorum..?

Kotu anlattim biliyorum ama daha iyi anlatamiyorum. 4+1 sistemimin kumandasi var. Debian'daki tum sesler sonuna kadar acik. Ben kumanda ile kontrol etmek istiyorum. Sesin duzgun cikmasi icin oncelikle XMMS'in equalizer'inda en soldaki bari en asagi cekmem gerekiyor aksi takdirde ses cok boguk cikiyor. Tum bunlardan sonra kumandadan sesi acmak istedigimde en fazla yariya kadar acabiliyorum.. Normalde daha baya acabilmem lazim.. Hic degilse Windows'da sesin yuksekliginin araligi daha fazla..

3) GNOME icerisinde Turkce yazamiyorum. Her GNOME'u acisimda su hatayi veriyor:

XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.

X sunucu sürüm bilgisi:
The XFree86 Project, Inc
40300001
XFree 4.3.0 kullanıyosunuz.
Karmaşık XKB yapılandırması ile ilgili bilinen sorunlar var.
Daha basit bir yapılandırma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazılım sürümü edinin.
Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
- xpop -root | grep XKB çıktısı
- gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı

Serdar Aytekin, GNOME icerisinde Turkce yazamadigimi soyleyince http://debian-tr.org 'daki Sarge kurulumu dokumanina bakmami soyledi ancak bunla alakali oldugunu sanmiyorum. XFree86Config dosyami da ekte gonderiyorum.

Tekrar tesekkur ederim..

--
Alper KANAT
http://raptiye.org