firefox daki web sayfasini yazdirmak

Merhaba tekrar hepinize;

Yeni bir yila girdigimiz su dakikalarda .....

Cups ile KDE' de printerimi son derece sorunsuz
kullaniyorum. (Problemli printer isyerindeydi.)

Native KDE uygulamalari Print komutu verildiginde, en
son Yazdirma Yoneticisi ile hangi printer secili
birakildiysa o printeri default olarak getiriyorlar.
Siz de OK liyorsunuz ve dokumaniniz yaziliyor.

Firefox da ise (Muhtemelen tum netscape/mozilla
turevlerinde de aynidir)
xp_ps_spooldir_HOMEblabla@:64
falan gibilerinden iki satir ve ucuncu olarak da
Postscript/Tanimli_Yaziciniz
turunden uc secenek goruluyor
Ucunden de default ayarlariyla hicbir hayat belirtisi
alamadim. Yalniz ucuncuden secenek ayarlamak suretiyle
hangi komutu calistiracaginizi falan
belirleyebiliyorsunuz. Standartta
lpr komutu bir takim bilmedigim parametrelerle
birlikte cagiriliyordu.

http://www.granneman.com/webdev/browsers/mozillanetscape/linuxspecific/kdeprintinginmozilla/

Yukaridaki linke tiklarsaniz gorebileceginiz sayfada
amcamin biri bu olaya el atmis ve web sayfasi
ciktisini kprinter adli programa yonlendirmis. Fakat
maalesef bizim debianimizda kprinter adinda bir
uygulama yok.
Adamin onerdigi "kprinter --stdin" komutunu KDE de
olan printer yonetici yazilimlarinin executable larina
uyarlamaya calistim ama en fazla bu yazilimlari
baslatabildim ancak web ciktisini bir parametre olarak
gondertemedim. Bunun yaninda sistemimde lpr islemiyor
olmasi lazim. CUPS haric olan Yazici sistemlerinin
kurulum bilgilerini pek anlayamadigim icin ve CUPS i
da becerince diger sistemleri hic ellemedim.

Ancak su an mozilla turevlerinden printer ciktisi
almaya oldukca ihtiyacim var. Konqueror ihtiyacim icin
cok iyi bir alternatif degil.

Sagolun.