Re: Yeni Debian Kurulumu & Sorunlarim

Merhaba,

> netinstall cdsiyle kurunca işlemcinin AMD Athlon olduğunu görüp ona
>uygun çekirdeği mi yüklemesi bekleniyor?  Benim de Athlon işlemcim var.
>Kurulum sırasında özel bir çekirdek yüklemedi.  Ben sonradan gerekli
>paketi kurdum.

Aslinda benim ifadem hatali olmus sanirim. Daha once netinst CD'si ile AMD olan bir makineye
kurulum yapmadim ancak icerisinde heralde AMD icin ayri bir kernel image bulundurup AMD islemcili
makinelerde direk onunla kurulumu yapiyordur diye dusunmustum. Sizde AMD islemciye sahip oldugunuza
ve kurulumda da normal kernelin yuklendigine gore durum normal olmali. Bu durumda anlasilan AMD
icin bile ayni kernel image'lerini yukluyor dileyen sonra upgrade ediyor. Simdi CD'den de baktim
icerisinde sadece iki tane (2.4 ve 2.6 icin) kernel image var. Yani AMD icin ayri bir kernel image
bulundurmuyor. Bu durumda AMD islemcili makinelerde kurulum yapanlarin kurulumdan sonra kernel
imagelerini uygun olana guncellemeleri onerilmeli (Bunu bir ara yeniden duzenleyecegim sarge
kurulum notlarinada dahil edeyim, dikkat edilmesi gereken bir konu ciddi performans farklarida
getiriyor olabilir).

Sonuc olarak benim onceki ifadelerim hatali olmus, dikkatiniz icin tesekkur eder duzeltirim.
Istemeyerek de olsa hatali birsey ifade etmis olmayalim.

>AMD Athlon XP M 3000+ (64 bit) yazmışsınız.  Ben sanki Athlon XP-M
>işlemciler 32 bit diye biliyordum.  Yazarken bir karışıklık mı olmuş
>yoksa ben mi yanlış biliyorum?  Eğer 64 bitse o zaman k7 yerine k8
>çekirdeği olmalı sanırım.

Evet dogru, ben 64 bit ifadesine dikkat etmeden k7 demistim. Sayet 64 Bit AMD kullaniliyorsa
sizinde belirttiginiz gibi amd-k8 cekirdekleri daha uygun.

Hatta her ne kadar cok duzenli olarak cikmasada AMD64 ler icin ayri netinst cdleride var.

http://debian-amd64.alioth.debian.org/install-images/

Ancak dediginiz gibi Athlon XP-M 32 bit olmali. Bu durumda k7 li kernel uygun olacak.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin