Re: alias problemi

Evet abi;

~/.bash_profile e de koydum ayni satiri yine hicbir
ise yaramadi.

Þu 1:

# ~/.bashrc: executed by bash(1) for non-login shells.
# see /usr/share/doc/bash/examples/startup-files (in
the package bash-doc)
# for examples

#-------------------
# Personnal Aliases
#-------------------

alias kapan='sudo shutdown -h now'

Þu da 2:

 ~/.bash_profile: executed by bash(1) for login
shells.
# see /usr/share/doc/bash/examples/startup-files for
examples.
# the files are located in the bash-doc package.

alias kapan='sudo shutdown -h now'

mesela makinaya login olduktan sonra
alias hede='hodo'
yazinca:

sh-2.05b$ alias hede='hodo'
sh-2.05b$ hede
sh: hodo: command not found
sh-2.05b$ alias
alias hede='hodo'
sh-2.05b$

seklinde gayet tatminkar ekran ciktilarini aliyorum.
Gonul istiyor ki alias' i parametresiz olarak yazinca
kapan da bir komut olarak gozuksun ancak olmuyor.
Zaten asil problem de shutdown degil, bunu sudoers da
'halt' hakkini tanimlayarak da yapabilirdim. ancak
mesela bi flash bellegin baglanmasi ve ayrilmasi
isyerindeki kullanicilara ogretmek icin oldukca
karmasik komutlar. Adam bir harfte hata yapar ondan
sonra flash bellegi umount edemeden sistemden soker al
basina belayi...

Netekim bu isi cozmem lazim.

Herkese tesekkurler.