Re: alias problemi

Merhabalar,
İlk soyleyebilecegim sey:
chmod 777 /sbin/shutdown ve chmod 777 /sbin/halt
uygulamaniz.Sonra PATH degiskeninizi yeniden ayarlamaniz gerekir.Bunun
icin home klasorunuz altinda
.bash_profile adinda bir dosya var.Bu dosyayi acip PATH=$PATH:/sbin
ekleyin sonra bashrc dosyasinda:

alias kapan='shutdown -h now'

ya da benim terceihim olan daha basit bir komut ile

alias kapan='halt'

yazip dosyayi kaydedin, bilgisayari yeniden baslatip yeniden login olun.
Sonra da terminal icinde kapan yazarak deneyebilirsiniz.Yok ise
yaramazsa , alias icindeki program yolunu tam belirtin.Yani
alias kapan='halt' yerine alias kapan='/sbin/halt' yazin.
İlk yontem bende cok iyi calisiyor, ilk yontem ile sorun
yasamayacaginizi umuyorum.Ayrica hicbiri ise yaramazsa alias
komutlarini home dizininiz altindaki .bash_profile altina yazip tekrar
deneyin.Her denemenizde yeniden login olmayi unutmayin yoksa
calismayabilir.

Herkese mutlu yillar !!!