nvidia xmms debian ??? -6-

Herkese cevablarý için teþekkür ederim. Dediðim gibi sorun devam ediyor. Erçin EKER'in tavsiyesi üzerine Debian yolunuda denedim. Sorun devam ediyor. Aslýnda Debian yolunu denemeden öncede sorunun düzelmiyeceðini biliyordum ama test etmek amacýyla yinede denedim. çünkü sorun nvidia sürücülerini kurmayý baþaramamaktan kaynaklanmýyor. ben her iki yoldan da nvidia sürücülerini kurabiliyorum. ama kurulum sýrasýnda herne oluyorsa nvidia sürücüsünü kurduktan sonra xmms hata vermeye baþlýyor.

aslý olay þu ben ilk defa Debianý Sarge Cdlerinden kurduktan sonra xmms týklayýnca çalýþýyor. Lakin Debian sarge içinde gelen xmms sorunlu. simge durumuna küçült dediðim zaman ana pencere aþaðýya iniyor fakat playlist ve ekolayzýr pencereleri yukarda kalýyor ve buda sinirimi bozuyor. bende bu dertten kurtulmak için xmms/stable kurdum ve sorun ortadan kalktý herþey gayet güzel çalýþýyordu.

o zamanlar dabian nvidia xmms sorununu bilmediðim için hadi þimdide gideyim nvidia sürücülerini kurayým dedim. netten nvidianýn en güncel driverini aldým ve sorunsuz þekilde kurdum. bilgisayarý init 2 baþlattýktan sonra xmms'e týkladýðým zaman hiç çalýþmýyordu. bende ne oluyor diye konsoldan xmms yazýp baktýðýmda bana aþaðýdaki hatalarý verdi.

libmikmod.so.2: paylaþýmlý nesne dosyasý açýlamýyor: Böyle bir dosya ya da dizin yok
libxml.so.1: paylaþýmlý nesne dosyasý açýlamýyor: Böyle bir dosya ya da dizin yok
libvorbisfile.so.0: paylaþýmlý nesne dosyasý açýlamýyor: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Inconsistency detected by ld.so: ../sysdeps/generic/dl-tls.c: 72: _dl_next_tls_m  odid: Assertion `result <= _rtld_local._dl_tls_max_dtv_idx' failed!

bende tekrardan xmms/stable kurdum ayný hatalar devam etti. bunun üzerine xmms/testing kurdum. xmms yine çalýþmýyordu ama konsoldan xmms dediðim zaman sadece aþaðýdaki hatayý veriyordu.

[...]

yani xmms/stable iken verdiði diðer iki hata oradan kalkmýþtý. sonra
apt-get install libmikmod2
diyerek libmikmod2 yi kurdum o sorunda ortadan kalktý. xmms týkladým çalýþtý. fakat yine simge durumuna küçült dediðim zaman ana pencere iniyor diðerleri inmiyordu. bende buna sinir olduðum için tekrardan xmms/testing üzerine xmms/stable kurdum. ama o ne ? yine eski sorun devam ediyor bana
[...]

bu hatalarý veriyordu. bende de tek tek orada adý geçen paketleri kurayým dedim ve
apt-get install libmikmod2
apt-get install libxml1
apt-get install libvorbis0

dedim en son paketi kurarken bana "14 upgraded, 5 newly installed, 224 to remove and 20 not upgraded." dedi. Yani o paketi kurabilecektim ama 224 programýda kaybedecektim. Bende hadi bakalým kabul edelim dedim ve paketi kurdum. Sonunda nvidia sürücüsü kuruluyken xmms/stable çalýþtýrmayý baþardým ama bu arada 224 tane KDE programcýðýndan olmuþtum. Eh ne olacak dedim onlarýda

apt-get install kde
diyerek kurarým dedim evet kurdumda gerçi kde bu sefer ingilizce olmuþtu ama neyse bir baktým bu sefer xmms gene çalýþmýyor ve yine o eski hatalarý veriyor.

buradan vardýðým sonuç þu oldu.

1. Debian sarge içinde gelen xmms'te simge durumuna küçült dediðimizde ufak bir problem var.

2. yukardaki problemi nvidia sürücüsü kurulu deðilken xmms/stable kurarak yani DOWNGRADE yaparak aþabilirsiniz. xmms sorunsuz çalýþýyor.

3. Nvidia sürücülerini yüklerken sistemde ister xmms/stable ister xmms/testing olsun , xmms hata veriyor ve çalýþmýyor.

4. a-) Sisteminizde eðer xmms/testing varsa ve siz nvidia sürücüsü kurarsýnýz alacaðýnýz hata mesajý :
[...]
oluyor Çözümü : apt-get install libmikmod2
ama dediðim gibi xmms/testing'te simge durumuna küçült dediðimiz zaman ortaya çýkan ufak bir problem var.

   b-) Sisteminizde eðer xmms/stable varsa ve siz nvidia sürücüsü kurarsýnýz alacaðýnýz hata mesajý :
[...]
oluyor Çözümü :
apt-get install libmikmod2
apt-get install libxml1
apt-get install libvorbis0
ama dediðim gibi son paketi kurarken 224 tane KDE programcýðýndan oluyorsunuz.

5. Nvidia sürücü kurmadan önce sistemde xmms/stable sorunsuz þekilde çalýþtýrabiliyorsunuz ama nvidia sürücünü kurduktan sonra sistemde xmms/stable çalýþtýrabilmeniz için 224 tane KDE progragramcýðýndan vazgeçmeniz lazým.

þimdi birþey denemek istiyorum.
apt-get install libvorbis0

dediðim zaman 224 tane programdan oluyorum. bunun yerine ben netten libvorbisfile.so.0 dosyasýný bulup sistemde olmasý gereken dizine koymak istiyorum. bakalým o zaman xmms çalýþacak mý ? eðer olursa o zaman hem nvidia sürücü kurulu olacak hem xmms/stable çalýþtýrmayý baþarabilecem hem de 224 KDE programcýðýndan da olmamýþ olacam.

nette libvorbisfile.so.0 diye arattýðým zaman *.dep paketleri geliyor. ben direkt olarak sadece o dosyayý almak istiyorum bunu bulabileceðim bir yer varmýdýr sizce denemek istiyorum ne olacak bakalým ?

Do you Yahoo!?
Take Yahoo! Mail with you! Get it on your mobile phone.

Do you Yahoo!?
The all-new My Yahoo! ? Get yours free!