Re: testing de ekran donması

On Wed, 15 Dec 2004, atilla balcı wrote:

> merhaba
> bilmek istedigim su: xfree dan baska bir x ayarlama aracı varmı.
> apt-get install x-window-system diyerek ayarlıyordum. baska bir x ortamı
> mevcutmu.
> xfree surekli sorun cıkarıyor
> sistem e girer girmez donuyor ve ekran da konsol dahil acılmıyor

   Sistemi açar açmaz donup ekranda konsol dahi çıkmaması problemini
geçmişte ben de yaşamıştım.  Ayarları tam olarak oturtana kadar gdm'in (ya
da xdm ya da kdm) otomatik olarak başlamasını engellemek iyi oluyor.  Bunu
yapmak için en kolay ya da en doğru yöntem olmayabilir ama şunu
deneyebilirsiniz:

1. Sistemi kurulum CDsinden açıp kurulum sistemine girin.
2. Bölümleme kısmına kadar gelin ama bölümleme yapmayın.  Orada / (kök)
  dosya sistemini koyduğunuz bölümü tespit edin. (Açıklamanın geri
  kalanını bunun hda2 olduğunu varsayarak yapacağım.  Sizinki
  neyse ona göre küçük değişiklikler yaparsınız.)
3. Alt-F2 ile diğer sanal uçbirime geçin.
4. orada sırasıyla şu komutları uygulayın
    ls /dev/discs/disc0
            (hda2'nin ve diğer bölümlerin olduğu yerden emin olmak
             için.  Komut sonucunda disk bölümlerinize denk gelecek
             şekilde part1, part2 ... türü şeyler görürseniz tamam.  Bizim
             için önemli olan hda2'ye denk gelen part2.  Bölümleriniz
             başka bir yerde de olabilir tabii.  O zaman aşağıdaki
             komutlar da biraz değişmeli.)
    mkdir mnt
    mkdir mnt/myroot
    mount /dev/discs/disc0/part2 /mnt/myroot
    cd /mnt/myroot/etc/init.d
    ls
            (bunun çıktısında gdm ve/veya xdm ve/veya kdm göreceksiniz)
    mv gdm ../..
            (tabii xdm ve kdm varsa onlara da aynı işlem yapılacak)
    cd
    umount /mnt/myroot
    exit
5. Alt-F1 ile ilk sanal uçbirime geçin.
6. Kurulumdan çıkıp bilgisayarı yeniden başlatın.

Bunu yaptıktan sonra açılışta konsol çıkacak.  Oradan çeşitli X ayarlarını
yapıp startx ile deneyebilirsiniz.