Re: error changing keyboard layout to 'tr'

Merhaba,

* Mehmet Seckiner [2004-12-08 01:45:47-0800]
[...]
> Isterseniz bu asamaya nasil geldigimi kisaca
> ozetleyeyim. Ilk önce Belgeler.org daki Türkçelestirme
> yazisina gore hareket etmistim. Yalniz önce bir hazir
> script ten bahsediliyordu onu uyguladim. Meger o
> script Mandrake ya da benzer dagitimlar içinmis. Zaten
> bir ise de yaramamisti.

Bu betigi hangi bagdan indirdiniz?  Bir yerleri bozmus olabilir mi?

> [...]
> ragmen KDE ye geçince Shift, Caps Lock ve Num Lock
> tuslari Türkçe ayarda islememeye basladi. Buyuk harf
> hic yazamiyordum. Halbuki önceden KDE altinda hiç bir
> sorunum yoktu. Forumlara sorunca Recai Bey in
> yazisinin linkini verdiler. Onu uyguladim.
>
> Su anda Türkçe klavye ve karakterleri KDE altinda
> calisiyor fakat AltGr ile basilan karakterleri
> basmiyor. Ve klavye ayari ile alakali program
> panelinde turkçe bayrakli bir simge çikiyordu ya. O
> maalesef su anda "err" yazan bir simgeye dönüsmüs
> durumda ve mouse'u üzerine getirince "Error changing

Ev dizininizde KDE ayarlarinin tutuldugu bir dizin olmali (~/.kde ?).
X'den cikip once bu dizini silin ve sonra da KDE Turkce paketini tekrar
yuklemeyi deneyin.

    apt-get install --reinstall kde-i18n-tr

Hala duzelmiyorsa, KDE konsole'da 'setxkbmap tr' komutunu
calistirdiginizda durumun ne oldugunu bana bildirin.  Ayrica su
dosyalari da gonderirseniz sorunu cozmemiz mumkun olabilir:
/var/log/XFree86.0.log ve /etc/X11/XF86Config-4 (veya XF86Config)

[Bu iki buyuk dosyayi liste yerine ozelden bana gonderirseniz daha
uygun olur.]