RSS Field ve debian-tr.org

Merhaba,

Debian-tr.org adresine biraz daha canlilik getirmesi ve icerigi
zenginlestirmesi icin, "Gezgin" isimli bir bolum (link) ilave ettim. Bu
esasen "Aggregate" modulunun kendisi. Listede kisisel web sitelerinde blog
tarzi yapilar kullanan arkadaslar, dilerlerse sitelerindeki ilgili
icerigin Debian-tr.org  adresindeki "Gezgin" bolumunden de yayinlanmasi
icin RSS Field'larini bana gonderebilirler.

Ben test amacli (kendisininde iznini almadan yaptim gerci ama umarim
hosgorur) Sayin Recai Oktas'in http://kirkambar.net isimli sitesideki RSS
Field'i ekledim. Icerigi ayristirirken sorun cikti, bir kismini
ayristiramadi. Supheli icerik var dedi ama :) heralde bunada bir cozum
bulunur.

Ayrica Debian-tr.org adresine yeni belgeler ekledim.

- Debian Projesinin Sistematik Yapisi ve Sundugu Avantajlar

Son zamanlardaki "Neden Debian" sorusuna binayen zaten benimde hazirlamayi
dusundugum bu tarzdaki bir belge bir miktar hiz kazandi.
Eksik/kusurlariyla Debian Projesi hakkindaki hatirima gelenleri bir
belgede topladim.

Zaten bu belgede yer alan icerigin buyuk bir kismi, Murat Demirten
tarafindan son linux senligindeki Debian konulu seminerinde ele alinmisti.
Amac Neden Debian sorusuna farkli bakis acilarindan da yaklasabilmeyi
saglamak umarim faydali olur.

Belge : http://www.debian-tr.org/?q=why-debian

- Uzaktan Debain Kurulumu

Varolan baska bir Linux/Unix sistemini kullanarak uzaktan Debian
kurulumunun nasil yapilabilecegini ele almaya calistim.

Belge : http://www.debian-tr.org/?q=remote-debian-installation

- Ubuntu Izlenimlerim (gunluk olarak)

Ubuntu hakkindaki ilk izlenimlerimi aktarmaya calistim. Bu yazinin bir
ozelligi ileride hazirlamayi dusundugum "Debian Tabanli Dagitimlar"
belgesine baslangic niteliginde olmasi.

Kanaatimce Debian tabanli dagitimlar, isin ozu olan Debain Gnu/Linux'a
geciste onemli bir role sahip. Bu acidan da "Debain tabanli dagitimlar"
ile ilgili bir inceleme yazisi, Debain Gnu/Linux'a olan ilginin artmasina
vesile olabilmesi adina faydali olacaktir diye dusunuyorum.

Bu sebeple konu ile ilgili olarak yine listede farkli Debian tabanli
dagitimlari kullanan veya bir sekilde herhangibir Debain tabanli dagitimi
hasbel-kader de olsa incelemis olan arkadaslarin olacagini bildigim/tahmin
ettigim icin, su yonde bir onerim olacak;

Herkes inceleme firsati buldugu Debian tabanli dagitimlar hakkinda
debian-tr.org adresindeki gunluklerine veya kisisel web sitelerine
goruslerini belirten kisa yazilar koyabilir veya bana gonderebilirlerse
bunlari daha sonra tek bir belgede inceleme yazisi olarak sunabiliriz.

Hem boylece ayni dagitim icin farkli goruslerde yer alabilir, daha zengin
bir inceleme yazisi ortaya cikmis olur dusuncesindeyim.

Belge : http://www.debian-tr.org/?q=node/96

Saygilarimla,
Serdar Aytekin