Re: LAN kurulumu icin

Merhaba,

Bu konuda herhangibir denenmis tecrubem olmamakla birlikte, daha once meraktan bir ara baktigim bu
konuyu, belki faydali olabilir dusuncesi ile pratik bir uygulama yapmaksizin aktarmaya calisayim.
Ifade edeceklerim sizin icin doyurucu nitelikde bilgiler olmamakla birlikte, bu konu icin eksik
bilgiler de olabilir. Bu konuda tecrubesi olan arkadaslar varsa bizlere daha net bilgiler
verebilirler.

> Bunun için gerekli adımlar olarak
> -dhcpd kurdum ve PXE boot için konfigürasyon bilgilerini oluşturdum.
> -tftpd kurdum ve pxeboot.0 vs. dosya ve klasörleri yerleştirdim.
> -Boş makinenin açılmasını ve debian mirrorları üzerinden kurulumu
> yapmasını test ettim.

Aslinda siz pxe uzerinden kurulum yapilabilmesi icin gerekli seylerin hemen hemen cogunu
halletmisiniz gorunuyor. Yani bu konuda belli bir noktaya gelmisiniz.

> 1. CD imajlarını bir makineye koymak ve installer'ın bu imajlara (ya da
> server üzerinde mount edilmiş içeriklerine) network üzerinden ulaşarak
> kullanmasını sağlamak.
> 2. jigdo'nun yaptığını tersinden yapıp, elimdeki imajlardan bir http
> server üzerinde debian mirror'larına benzer bir yapıyı oluşturup
> installer'ın LAN üzerindeki bu http server üzerinden kurulumu yapması.
> (Bunu yapmak için bir script vs. kullanarak tabii!)

Sizin icin en kritik nokta olarak kurulumun yerel yansi uzerinden otomatik olarak yapilabilmesini
saglamak kalmis gibi gorunuyor.

Oncelikle yerel bir yansiyi nasil olusturabileceginize dair, asagidaki belgeden
faydalanabilirsiniz.

http://small.dropbear.id.au/docs/aptarchive.html

Bu belgedeki yontem sizin icin uygun gibi gorunuyor. Yerel yansi olusturmada baska bir yontemde
Debiana ozgu olan hiyerarsik dizin yapisini goz ardi ederek, tum paketleri bir yerde bulundurmak
olabilir, ancak bu yontem sizin kurulum sekliniz icin uygun olurmu ondan emin degilim acikcasi.

Yerel yansinizi olusturduktan sonra yapmaniz gereken, otomatik kurulumu saglamakki bu noktada da
imdadiniza "syslinux.cfg" dosyasi yetisecek ki sanirim sizde bu dosyayi daha once kurcalamis ve
denemede yapmisiniz zaten.

http://d-i.alioth.debian.org/manual/en.i386/apcs01.html

adresinde bu dosyanin yapisi ve ayarlari ile ilgili detayli bilgiler yer aliyor.

Bu dosyada kurulumda ki paremetreleri belirtebilirsiniz, debian-installer gerekli ayarlari bu
dosyaya bakarak yapabilir.

Mesela; dil, klavye, ag, disk bolumleme gibi ayarlari bu dosyadan okuyarak size sormaksizin
otomatik yapar. Sizin icin bu dosyadaki en gerekli kisimlardan biri "mirror" ayarlarinin oldugu
yerki burada siz yukaridaki sistemle olusturdugunuz yerel yansi adresinizi belirtebilirsiniz.

Ag uzerinden otomatik kurulum ile ilgili goz atmaniz gereken diger onemli bir kisimda ;

http://d-i.alioth.debian.org/manual/en.i386/ch04s07.html

adresindeki yer. Ayrica ;

http://d-i.alioth.debian.org/manual/en.i386/ch05s02.html#installer-args

kismida ilk yukleme paremetrelerinin verilmesi acisindan onemli bir kisim.

> 3. Biraz saçma olabilir ancak kurulumda sunucu olarak kullandığım
> makinenin CD-Rom'una istemci (kurulan) makinenin istemlerine göre ilgili
> CD'yi koyacağım şekilde çalışmak. (Bu biraz şark kurnazlığı -boşa çıkar
> genelde- gibi görünüyor ama...)

Bu kisim icinde sanki soyle bisey uygun gibi (ama ifadenizi yanlis anlamis olabilirim), once bir
makinede kurulumu yapip daha sonra bu ayarlari

dpkg --get-selections > standart_kurulum_bilgileri

ile "standart_kurulum_bilgileri" gibi bir dosyaya kaydedersiniz. Ayni tarz kurulumu yapmak
istediginiz makineye "standart_kurulum_bilgileri" dosyasini tasiyip,

dpkg --set-selections < standart_kurulum_bilgileri
apt-get dselect-upgrade

seklinde diger makinelerede kurulumu yapabilirsiniz.

Dedigim gibi yukaridaki yontemler pratik edilmemis sadece teorik seyler, mutlaka pratikde bir takim
sorunlar olusacaktir, olusan sorunlar icin en dogru kaynak ve ilk once goz atilmasi gereken belge
mutlaka ki resmi kurulum belgesi olacaktir.

http://d-i.alioth.debian.org/manual/en.i386/index.html

Saygilarimla,
Serdar Aytekin