vim belgeleri nasil .gz'li halden cikiverdi?

Title: vim belgeleri nasil .gz'li halden cikiverdi?

Sistemimi Debian stable'dan unstable'a gecirdikten sonra
vim'in help islevinden hic faydalanmamistim. Bugün :help
ile bir yardim almaya kalkinca:

Sorry, help file "/usr/share/vim/vim63/doc/help.txt.gz" not found

dedi.

Hakliydi, cünkü o dosya yoktu, onun yerine:

/usr/share/vim/vim63/doc/help.txt

dosyasi vardi!

Bunun üzerine ben de

/etc/vim/vimrc

dosyasina gittim ve

set helpfile=$VIMRUNTIME/doc/help.txt.gz

satirini

set helpfile=$VIMRUNTIME/doc/help.txt

olarak degistirdim. Artik VIM'de help alabiliyorum
ama bu durum beni rahatsiz etti, acaba bunu bir sekilde
"bug" olarak algilamali miyim? Gerci ben unstable'a geceli
birkac ay oldu ve sonra vim'i hic güncellemedim, belki
sonra düzelmistir, ona bir bakmak lazim. Ama yani
.txt.gz uzantili paketler nasil .txt'li hale dönüstü
anlamadim. Tersinden de bir cözüm önerilebilir yani
ilgili doc dizinine gidip paketleri gzip ile sIkIstIrmak
falan ama her iki cözümün de Debian ruhuna ters düstügünü
düsünüyorum, bunu pakedin kendisi halledebiliyor olmali.

Yorumlar, öneriler?