Re: Yeni yaratılan dosyanın izinleri

Cagatay Bey, tekrar merhaba,

chmod g+s'in ise yaradigina sevindim, diger konu hakkaten sakat(mis).

On Mon, 2004-11-15 at 01:27 +0200, Çağatay Tengiz wrote:
> Ama /etc/profiles içine dediğinizi yaptığımda bir sonuç alamadım.
> Sonra
> /etc/login_defs için de aynısını yaptım ama olmadı. Sonuçta gittim
> ~/.basrc 'nin içine umask 002 ekledim ve konsoldan yaratılan
> dosyalarda
> bunun çözüümün işe yaradığını gördüm.
>
> Ayrıca Debian'da bash ile ilgi sistem-geneli
> ayarları /etc/bash.bashrc
> içindeymiş[1] ve sanırım bu dosya hem /etc/prfiles'ı hem de
> /etc/login.defs'i eziyor.

bash -l, ya da ssh tarzi bir sistem girisi profile dosyalarini,
normal etkilesimli (ba)sh cagrimi ise (ornegin konsole, duz bash)
bashrc dosyalarini okutur.
ikiside soyledigim sartlar icersinde /etc/login.defs i ezer

> Yalnız bu ayar kde içerisinden bir openoffice belgesi yaratıldığında
> işe
> yaramıyor ne yazık ki... Ve benim yaşadığım problemin aynısı debian
> listelerinde daha önce tartışılmış ama tatmin edici bir cevap yok[2].

bu durumda openoffice i komut satirindan calistirmadiginiz surece sizin
isinize yaramiyor :(. benim dikkatsizligim, pardon, nedense x oturumunda
bir tanesi okutuluyor diye aklimda kalmis.

> Aslında genel sorun şu : Debian'da x genelinde geçerli olan umask
> ayarı
> nereden yapılabilir?

/etc/login.defs in kale alinmasi gerekirdi,
ama gorundugu kadariyla login.defs icerigi pam'a yonlendiriliyor.
(man login.defs altinda BUGS basligi)

umask arada kaynamis sanki,
sanirim su tartisma
http://lists.debian.org/debian-devel/2004/10/msg00811.html
ilginizi ceker,
ozellikle su:
http://lists.debian.org/debian-devel/2004/10/msg01176.html
ve de su:
http://lists.debian.org/debian-devel/2004/11/msg00016.html

pam cozumu gec sayilirsa sizin icin, ben olsam, onu beklerken
/etx/{X11,kde3/kdm,gdm} altindaki Oturum "script"lerine bakardim

hic bisey olmadi
~/.xsession icersine
umask 002
starkde

yazardim

bu da olmadi, kisayollari,
sh -c 'umask 002;openoffice'
seklinde degistirirdim,
sonuncusu en cirkini olmasina ragmen, kesin calisir :)
ne yazik ki sistem genelinde bir cozum olmuyor

kolay gelsin

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan