Re: ethernet autonegotiation

Merhaba,

>Asagidaki sekilde bir takim hatalar aliyorum. Sanirim Autonegotiation
>ile ilgili bir sorun. Bir bu hatalar geliyor sonra duzeliyor. Autonegotiation i
>kapatsam bi faydasi olur mu acaba ? Sarge rc1 kulaniyorum.
>lspci ciktisinida asagiya paste ediyorum. Bu sorunu nasil cozebilirim

Autonegotiation'u disable edip, cozum aramak yerine kullandiginiz eth driverini kontrol etmeniz sizi daha saglikli bir cozume goturebilir.

Kernel ile gelen bir modulu (driveri) kullaniyorsaniz, modulun experimental durumda olup olmadigini kontrol edin.

Experimental durumda ise alternatif modulu varmi diye bakin. Kullandiginiz modulun yerine kullanilabilecek, baska bir modul olabilir ki; gordugum kadari ile Tulip ailesindeki bir kac model eth icin birbirine uyabilecek moduller var.

Kernelda ilgili kisimdaki aciklamalara dikkat ederek (kernel kaynak kodlarindan ilgili modullerin "?" ile aciklamalarina bakarak veya Documentation kismindan dokumantasyonunu okuyarak) sizin icin en uygun modulu (driveri) bulup, o modul ile yapilandirmayi deneyebilirsiniz.

Kisaca, cozumu ilk once eth. driverinda aramakta fayda olabilir.

Saygilar
Serdar Aytekin