RE: Debian hastaligi gecicimi?

Title: RE: Debian hastaligi gecicimi?

-----Original Message-----
From: why not [mailto:whynot718@hotmail.com]
Sent: Sun 11/7/2004 1:33 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Cc: Emre Sevinc
Subject: RE: Debian hastaligi gecicimi?

>Her ikisinide apt-getle yukledim.Tuslari ayarlamasini nasil yapabilirim?

Valla ben simdi Debian deposundan mi kurmustum yoksa Internet
sitesinden mi cekip kurmustum tam hatirlamiyorum ama benim
HOME dizinimde .lineakd/ diye bir dizin var ve bunun
icinde lineakd.conf diye bir ayar dosyasi var ve ayarlarim
orada duruyor. Bu dosyayi da elle mi olusturdum hatirlamiyorum
ama lineakconfig isimli grafik arayüzlü bir programla da olusturulabilir.
Tabii önceden /usr/local/etc/lineakkb.def isimli dosyanin icine gidip
LinEAK sistemi ile gelen klavye tanim dosyasinda benim klavyenin
olmadigini görüp benim klavye ile ilgili tus kodlarini girmisim. (-misli
gecmis zaman kullaniyorum cünkü 1.5 seneyi gecti ve tam ne
yaptigimi hatirlamiyorum).

LinEAK ile ilgili dokümantasyonda detaylar vardir mutlaka. Yani man
lineak ya da man lineakd ile bilgi alinabilir. Veya:

 http://lineak.sourceforge.net/index.php?nav=docs

adresinde tüm yardimci belgeler mevcut. Klavyenin dogrudan lineakd (lineak daemon)
tarafindan desteklenip desteklenmedigini bu listeden ögrenebilirsin:

 http://lineak.sourceforge.net/index.php?nav=keyboards

Desteklenmiyorsa bile eklemen cok zor degil.

>Suan calisiyor.Zaten bende yukluymus.Hos birseye benziyor.Cok sag ol.

gkrellm de client-server mantalitesi ile calisir, bu da aklinda
bulunsun yani makinanda calisan gkrellmd sunucusuna uzaktan
baglanabilir ve makinanin durumunu ögrenebilirsin.

>Suana kadar henuz kernel derleyemedim. :,(
>Daha dogrusu gecmiste her denememde hep basarisiz oldugumdan bir cekincem
>var.Calismakta olan sistemime zarar vermek istemiyorum.Bakalim bir gun
>kendime guvendigimde bununda ustesinden gelirim.Ilerde fikrimi degistirip
>ilk kerneli derlemeye karar verirsem gecenlerde google'da buldugum su
>dokumani denemeyi dusunuyorum.
>http://www.falkotimme.com/howtos/
>Sanki anlasilmasi kolay bir yaziya benziyor.

Newbie sitesine baktin mi? Orada gayet güzel anlatilmistir, Debian'da
cekirdek derlemek cok daha kolay ve otomatik hale getirilmistir.

Türkce cekirdek derleme kilavuzu olarak sunlardan faydalanabilirsin:

http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1604

>Ustadlara kolay gelebilir. ;)

Yok, gercekten de Flash kurulumu cok basit ve otomatikti diye
hatirliyorum.

>Ben yuklerken biraz ugrasmistim.Asagidaki link benim cok isime
>yaramisti.Birde aklima gelmisken sorayim bazen fanatik.com.tr girdigimde
>usteki flash animasyonlari yazilari okumami engelliyor.Bu sorunu nasil
>asabilirim?

Bu sorun senin sistemine özgü degil, Mozilla'daki hatalardan biri bu!

 http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2428

Yani senin yapacagin bir sey yok, Mozilla gelistiricilerinin müdahale
etmesi gerekiyor.