Debian-tr.org ile ilgili son durum

Merhaba,

Yaklasik bir hafta kadar once dile getirdigimiz, Turk Debian Kullanicilari
icin bir site olusturulmasi, daha dogrusu debian-tr.org'un yeniden daha
verimli bir sekilde hizmet sunabilir hale getirilmesi ile ilgili
calismalarda gelinen noktayi ozetlemeye calisayim.

Calismalara gelen oneriler dogrultusunda Plone ile basladik, kurulumunu
yaptik, gercekten cok saglam ve kaliteli bir portal yapisi. Ancak plone
sisteminin olusturulmasi icin yonetici kismina bakan tarafi biraz karisik.
Sistem normal alisila gelmis portal yapilarinin disinda bir tarza sahip,
boyle olunca da sistemi anlamasi, gerekli ayarlari yapip uygun hale
getirilmesi biraz daha zahmetli is gibi geldi bana.

Plone ile bir takim denemeler yaptikdan sonra birde Drupal kurup ona
bakalim dedik, Drupali daha once cok azda olsa incelemistim, Drupalda
gercekten saglam ve guzel bir sistem. En oneml avantaji belkide php-mysql
ile alisageldigimiz yapiya sahip ve yonetimsel islerin biraz daha kolay
yapilabilir tarzda olmasi. Fakat en buyuk dezavatajlarindan birisi Turkce
Dil desteginin (Turkce cevisinin) olmamasiydi.

Bir yandan sistem oturmaya baslar bir yandan da Turkcelestirmesini
hallederiz dusuncesiyle, o kismida cok problem etmeyip ilk denemelerimizi
Drupal uzerinden sizlere gostermeye karar verdik.

Bu amacla bir demo kullanici acilmis durumda. Sizden ricam asagidaki
adresden yine belirtilen kullanici adi ve sifresi ile sistemi kontrol
etmeniz, yapisal olarak uygun olup olmadigi veya nelerin eklenmesi gerekli
oldugu hususundaki fikilerinizi beyan etmeniz yonunde olacaktir.

Su an Turkce cevirisi cok ama cok az yapilmis durumda, sayet sistemin
Drupal uzerinde ilerlemesi hususunda bir karsi gorus olmaz ise
Turkcelestirme islemlerinide diger taraftan halletmeye calisacagim.

Genel olarak, kurulan yapi su sekilde;

Sistemde Belgeler, Duyuru/Haberler yer alacak. Herkez kendisine bir
kullanici hesabi olusturup (su an sistem disaridan kullanici hesabi
olusturulmaya kapali) bu kullanici hesabi ile sisteme giris yaptikdan
sonra Menu'den "Icerik Gonder" kismina gelip, gondermek istedigi icerigin
turunu secip (belge, duyuru/haber)  sisteme post edecek. Yonetici gelen bu
icerigi inceleyip -varsa gerekli duzenlemeleri yapip- , yayina gonderecek.
Her kullanici kendi gonderdigi Belge, Duyuru/Haber'i sonradan duzenleme
yetkisine sahip olacak. Gordugu ufak tefek sorunlari kendiside
giderebilecek.

O kisiden gelen tum belgelere, tek bir link ile ulasmak mumkun olacagi
gibi, sistemdeki tum belgelerede tek bir linkle ulasmak mumkun olacak.

Aslinda bu yapi Drupalda "Blog" olarak geciyordu ben bunu "Belgeler"
olarak duzenledim/degistirdim. Yapi olarak uygun degil, yada sakincalari
var diyorsaniz yine lutfen goruslerinizi esirgemeyiniz.

Sisteme eklenilen Duyuru/Haberler de yine ayni sekilde, yonetici onayindan
sonra sistemde yayinlanacak. Ancak Duyuru/Haberlere tek bir baslik altinda
ulasilmayacakda "Arsiv" uzerinden arama yaparak ulasilabilecek.

Sistemin tema (theme) yapisi ile ilgili elestirilerinizde onemli. Sayet
bildiginiz guzel Drupal temalari varsa bizimle paylasirsaniz seviniriz.
Tema olarak "chameleon" denedik, bu da cok guzel bi tema ancak Konquerror
da felan sorunlu. CSS'leri problem olusturuyor.

Sayet, Drupal'in uygun olmayacagi yada Plone kullanmamizin daha faydali
olacagi yonunde gorusleriniz varsa onlarida aktariniz ki, cok fazla yol
almadan gerekli manevralari yapabilelim.

Su an icin hatirima gelen, ve arz etmek istedigim hususlar bunlar. Sistemi
kontrol icin asagidaki bilgileri kullaniniz.

ONEMLI NOT : Sistemde "demo" kullanicisi olarak gezerken, sizden ricam
kullanici bilgileri, temasi, sifresi gibi bilgileri degistirmemeniz
yonunde olacaktir. Bir takim yerlerin daha net gorulmesi, sistemin daha
net anlasilabilmesi acisindan "demo" kullanicisina saga, sola
kipirdatmayacak tarzda sinirlamalar getirmedim.

Site Adresi : http://debian-tr.org (http://wwww.debian-tr.org
kullanmayiniz, su an icin www' ye ait DNS ayarlari uygun sekilde aktif
olmamis olabilir.)

Kullanici / Sifre : demo/demo

Saygilarimla,
Serdar Aytekin