unstable'da sapka, aksan karakteri, vs. harf üzerine nasil bindirilir?

Title: unstable'da sapka, aksan karakteri, vs. harf üzerine nasil bindirilir?

Debian unstable'a gectikten sonra karsilastigim ve merak
ettigim bir durum var, eski sistemde iken ^ isareti basip
sonra "a" bastim mi "sapkali a" elde ediyordum. Ya da ´ isareti
basip "e" bastim mi aksanli e filan. Simdi ise gerek X gerekse
konsol ortaminda olsun bunlari yapamiyorum cünkü ^,` gibi karakterlere
basar basmaz bunlari ekrana basiyor dolayisi ile harflerin tepesine
bindirme imkani kalmiyor. Su anda bu herhangi bir isimi engelleyen
bir sey degil ama bunun bir cözümü var midir merak ettim.