Re: deborphan ile listelenen paketleri kaldirmak (kaldirmali mi?)

* Emre Sevinc [2004-10-03 13:22:52+0300]
> Birkac gün önce unstable SID'e güncelledigim
> Debian sistemime synaptic kurdum, kurulurken suggested paketler
> arasinda deborphan da vardi. Bunu da kurdum.
>
> deborphan'i herhangi bir parametre vermeden
> calistirinca 53 satirlik bir bilgi döndürüyor. Bu listelenen
> paketlerin, kitapliklarin vs. kesinlikle hicbir uygulama
> tarafindan kullanilmadigindan emin olabilir miyim? Dolayisi
> ile bunlari gönül rahatligi ile kaldirabilir miyim?

Muhtemel programlama hatalarini goz ardi edersek bu islem guvenli
gozukuyor.  Deborphan dokumantasyonundan gorebildigim kadariyla programa
herhangi bir secenek belirtilmediginde bir paketin oksuz kalip
kalmadigini belirlemek icin ontanimli olarak su kriterler isletiliyor:

* Paket libs veya oldlibs bolumunde olmali
* Paketin onceligi (required, important, standard, optional, extra)
  'important' veya daha dusuk olmali.  Yani ilk sarti saglayanlardan
  'required' olanlar eleniyor.

Ontanimli davranis nispeten guvenli.  Fakat ikinci sart icin onerilen
'optional' ve daha dusuk onceliklerin kullanilmasi.  Mesela benim
makinede su sonuclar cikti:

    deborphan | wc -l	  --> 30 paket (important ve daha dusuk olanlar)

    deborphan -p4 | wc -l --> 29 paket (optional ve daha dusuk olanlar)

Aradaki fark 'important' oncelikli libident paketi.  Bence oncelik
degeri 3'e cekilebilir ('standart' ve daha dusuk olanlar).  Hulasa su
komut gayet guvenli olacaktir kanaatimce:

    deborphan -p3 | xargs apt-get -u remove

Daha fazla temizlik istiyorsan butun bolumlerde 'standart' ve dusuk
onceliklere bir bak once:

    deborphan -aPp3 | wc -l --> 384 paket :-)

Bunlari silmek icin sadece paket isimlerini almak gerekecek:

    deborphan -ap3 --no-show-section | xargs apt-get -u remove

'purge'in aksine 'remove' yapilandirma dosyalarini silmez.  Yani
herhangi bir aksaklik olursa onceden yaptigin ozellestirmeler korunarak
o paketi tekrar kurabilirsin.  Dolayisiyla bu son islemin de guvenli
oldugunu dusunuyorum.