"Debian l10n Turkish" projesi

Herkese merhaba,

`d-i' cevirilerindeki aciliyetten ve bir takim gecikmelerden dolayi bu
duyuruyu zamanindan once yapmak durumundayim.

Debian Turkce yerellestirme faaliyetlerini koordine etmek amaciyla bir
hafta kadar once resmi Debian sunucularindan Alioth uzerinde bir proje
talebinde bulundum.  Bu talep kisa surede kabul edildi.  Projenin hayli
taslak duzeyde olan Web sayfalarina:

	http://l10n-turkish.alioth.debian.org

bagindan ulasabilirsiniz.  Su an bircok hata icermekle birlikte
ozellikle "Ceviri-NASIL" sayfasini okumanizi oneririm; zira bu belge
proje koordinasyonu ile ilgili -en azindan onerinize sunulmus- detayli
bilgiler sunuyor:

	http://l10n-turkish.alioth.debian.org/howto.html

Alioth'da bir proje sayfasina sahip olmak guzel.  Fakat o sayfalarda
yazilip cizilenler uygulamaya konulmaksizin sadece okunmakla kalicaksa
vay halimize :-)

Alioth acilisiyla birlikte l10n-tr'nin, ceviri calismalari baglaminda
sundugu ozgun imkanlarin en onemlisi `sozde-url' baslikli iletilere
dayali ceviri koordinasyonu.  (Evet, GNU'nun ceviriler icin daha iyi bir
liste robotuna sahip oldugunu biliyorum :-)  Liste bot'unun kurulumu
icin bir suredir Wichert Akkerman'la gorusuyorum.  Bu bot'un oncelikle
MySQL'den Postgres'e tasinmasi gerekiyordu.  Murat (Demirten) sagolsun
cok kisa bir surede bu isi halletti.  Fakat maalesef Wichert'in is
yogunlugundan dolayi bot kurulumu henuz gerceklesmedi.  Bu konu icin
biraz daha bekleyecegiz.

Diger bir yenilik ise ceviri dosyalarinda Kod denetim sistemi olarak
Subversion'un kullaniliyor olmasi.  Proje sayfalarinda bununla ilgili
bilgiler de mevcut.

Simdi acilen kollari sivayip `d-i' cevirilerini tamamlamamiz gerekiyor.
`d-i' PO dosyalarini CVS'den Subversion'a transfer ettim.  Bunlari
makinaniza almak icin once bir Alioth hesabi actiracaksiniz:

	http://alioth.debian.org/account/register.php

Alioth hesabi acan arkadaslar account bilgilerini ozelden bana
bildirirlerse onlari projeye uye yapabilirim.  (Subversion yazma hakki
icin gerekiyor.)

Subversion kurulumu basit:

	apt-get install subversion

Asagidaki komutla da Turkce `d-i' dosyalarini indiriyorsunuz:

	export SVN_SSH="ssh -l verilen_isim_her_ne_ise"
	svn co \
svn+ssh://l10n-turkish.alioth.debian.org/org/alioth.debian.org/chroot/home/groups/l10n-turkish/\
	svn/trunk/debian-installer

(Evet, biraz uzun bir depo adresi sozkonusu.  Bunu kisaltmak icin
calismalarimiz suruyor.)

Sectiginiz belgenin durumunu:

	msgfmt --statistics -o /dev/null tr.po

komutuyla ogrenebilirsiniz.  Hangi belge uzerinde karar kilmissaniz
lutfen sectiginiz belgeyi ileti basligini:

	[ITT] debian-installer//dosyanin/kaynak/icindeki/yeri/tr.po

seklinde ayarlayarak listeye bildirin ki cakisma olmasin.  (Cogu
belgenin cevirisine zaten baslandigindan ITT: Intent To Translate pek
anlamli gozukmuyor, fakat koordinasyon icin bu daha dogru olacaktir.
Bot kurulur kurulmaz bu iletileri arsivden alarak Bot'u manuel sekilde
calistiracagim.)

Bu hafta sinav haftasi oldugundan calismalara cok aktif olarak
katilamayabilirim.  Katkilarinizi bekliyorum.