patent yasalari

emre  bey olayi soyle aciklamis:
"ben böyle bir teknik icin patenti aldim aaa ne
tesadüf sen de programinda böyle bir teknik
kullanmissin" diyebilir. Dikkat ederseniz birebir kaynak koddan degil,
teknikten, yöntemden falan bahsediyorum

Bu sey , yani teknik icin patent aldim ben iddiasi hayatimda duydugum en sacma seylerden biri....
Bir an icin dusunecek olursak dunya uzerinde birbirinden habersiz bin tane programciyi bir araya getirip herhangi bir konuda , mesela fibonacci dizisini istenilen sayiya kadar ekrana yazan bir python programi yazmalarini istesek;
cok buyuk ihtimalle birbirinen habersiz bu bin programci ayni yada cok benzer algoritmalari
kullanacalardir hatta yazdiklari kodlar bile ayni olacaktir ve muhtemelen hepside  while:
dongusunu kullanacaktir ve bu zaten cok dogaldir cunki aklin yolu bir

Farkli ve birbirini tanimayan programcilarin yazdigi ve ayni isi yapan programlarin kodlari incelense cok dogaldirki buyuk benzerlikler olabilir 10 satirlik bir kod icinde 10 bin satirlik kod icindede bu benzerliklerin olmasi cok dogal
ikinci dereceden bir polinomun iki cozum kumesi vardir ister ortaokul ogrencisi ister matematik profu olun ayni teknigi ve yontemi algoritmayi kullanmak zorundasiniz

simdi biri cikip ben while : for dongusunun patentini aldim bu kod blogunu kullanan bana telif odeyecek derse bir kisi sadece kendisini komik duruma dusurmus olur bence
o zaman baska biride cikar
bende 5 kere besin 25 oldugunun patentini aldim :)))) diyebilir
              BIRAZ TARIH
Gecmiste amerikanin kurulus yillarinda adamin biri "pi sayisini kesfettim benim adima pi sayisinin  tescil edilmesini istiyorum "diye basvurmus ve tasari kabul edilirse pi sayisi onun adina tescil edilecekmis ; fakat son anda meclis de isi olan bir univ prof una bir milletvekili durumu danisinca adamin acikgozlulugu bosa cikmis

Bence patent yasasi ismindeki bu tasarinin pratikte kesinlikle uygulanabilir oldugunu dusunmuyorum o yuzden bence kimsenin rahatsiz olmasina gerek yok
bu tasari ciksa bile orta ve buyuk olcekli tum linux projeleri bu yasanin olmadigi ulkelere Tasinacaktir
Mesela bir ornek pek cok alman yada fransiz artist aktirist luxemburg da ikamet ediyorum diyor Peki neden cunki luxembourg da vergi cok az
hatta sinira yakin oturan belcikali alman ve fransizlar bile gidip luxembourg dan depo yu fulluyorlar cunki kdv cok dusuk
Bu son derece mantikli insanlar cikarlari neredeyse oraya goceder patent yasasi cikarsa bence linux  icin hicbirsey degismez tum projeler , patent yasasi olmayan , muhtemelen hindistan yada latin amerika gibi ulkeler uzerinde islemeye devam eder
Linux icin degisen hicbirsey olmaz bence

Alin size bir baska ornek patent yasasi ilac dada soz konusu ama turkiye benim tipta okudugum siralarda bunu kabul etmemisti ve butun eczanelerde karsi cikmisti ve turkiyede ilac da patent yasasi yoktu Ayni etken maddeye sahip ilac turkiyede patente telif odemeden sadece kimyasal madde formulu uzerinden  uretim yapildigindan ,avrupadan ithal edilen ilaca gore COK DAHA UCUZA maloluyordu

Patent yasasi ismindeki boyle salakca birseyi hangi insan evladi uydurdu diye baya dusunuyor insan:)))))))