Re: turkce problemi

* Soydan T.Renkmen <linux@simet.com.tr> [2003-08-19 09:46:00+0300]
> sabah makinayi reboot etmem gerekti ve yeniden acildiginda
> ilginc bir sekilde turkce karakterleri yazabiliyordum :)
> ancak tabiki sorunsuz degil
> ornegin text konsolda delete ve backspace tuslari calismiyor

Sistemle birlikte gelen `trq' eslemleri yerine "Turkce-NASIL" ile gelen
konsol eslemlerini kullanin.  Bu dosyalari su pakette bulabilirsiniz:

	http://www.belgeler.org/indirin/tr.tar.bz2

> ayrica xtermde kucuk "e" tusu basmiyor shift ile basarsaniz sorun yok
> o zaman buyuk "e" cikiyor.sadece "e" harfi ile ilgili olduguna gore
> tahminim euro isareti ile ilgili bi sorun olsa gerek.altgr e ye
> bastigimda soru isareti cikiyor ama altgr q normal.

:-)  Durun bir tahmin yuruteyim...  Fazlamesai'de cikan ve linkini daha
once gonderdigim "Turkce mini-NASIL" belgesindeki bazi satirlar `php-nuke'un
azizligine ugramis ve soyle cikmis:

	$if TERM=xterm

		# Home, End tuslari icin
		"e[H": beginning-of-line
		"e[F": end-of-line
	$endif

Yani "escape" karakterleri gorunmuyor.  Dogrusu soyle olacak:

	$if TERM=xterm

		# Home, End tuslari icin
		"\e[H": beginning-of-line
		"\e[F": end-of-line
	$endif

Yazdigim seylere gostermis oldugunuz sorgusuz sadakat'ten dolayi size en
kalbi selamlarimi iletirim :-)

(FM'deki arkadaslara bu duzeltmeyi bildirecegim.  Bu arada "xterm" icin
belirttigim bu ayar "stable"i hedefliyor; "testing" ve "unstable"da
gereksiz gozukuyor.)

> cunku sistemde turkce konusmaya basladi :)
> "set_kernel_font: Geçersiz argüman"
> bunuda eski haline getirmem gerekecek.

Turkce konusmasini istemiyorsaniz `/etc/environment' dosyasi soyle
olmali:

	LANG=tr_TR
	LC_MESSAGES=C

Iyi calismalar,