turkce problemi ve java

selam

debian woody stable kullaniyorum uzerinde kde 3.1 kurulu.
flash i macromedianin sitesinden cektigim program ile
sorunsuz kurdum ve gayet guzel calisiyor.fakat java
problemini bir turlu halledemedim.google da arama
yaptigimda java cozumu ile ilgili bir kac cozum yolu
cikiyor karsima bunlardan ikisini denedim.sun' in sitesindeki j2sdk yi cekip kurdum olmadi birde
deb ftp://metalab.unc.edu/pub/linux/devel/lang/java/
blackdown.org/debian woody main non-free
yi sources-list e ekledim ve asagidaki paketleri kurdum

j2se-common
j2re1.3
j2sdk1.3-doc
j2sdk1.3

fakat yine calismadi. sanirim bir yerlerde bi yanlislik
yapiyorum yada baska bir yontemi var.
bunun disinda turkce problemini halledeyi dedim
http://lkd.belgeler.org/howto/turkish-howto_console.html
adresindeki debian ile ilgibi bolumde anlatilanlari adim adim yaptim fakat konsolda turkce yazmayi basaramadim.
konsolda turkce karakterlere bastigim zaman bosluk karakteri basiyor sanki.tekrar kontrol ettim eksik bir seyde yok gibi gorunuyor ama sorun nedir anlayamadim.
bana bu konularda yardimci olabilirseniz sevinirim.

simdiden tesekurler
iyi calismalar
soydan t. renkmen