linux ta klavyeeki bazi ozel tuslarin klullanimi

Selam merak ettigim birsey var
belki bilen vardir diye yazayim dedim
ben cok sik klavye degistirmek zorunda kalan birisi olarak (is okul misafirlik belcika almanya aZerty qWerty inernetcafe Trukiye-tatil windows linux Desktop laptop ufff )
BUGUNE KADAR BU KARMASIKLIGA SOYLE BIR COZUM BULMUSTUM , Dos gunlerinden kalma bir aliskanliklaa Bir kere ogrenirim adam gibi ogrenirim diyerek
ALT + rakam yontemini uygulamistim yani diyelimki @ isaretinimi ariyorum ALT + 64 (ALT tusuna basarken ayni anda numlock altindaki rakamlarla 64 tuslamak ) yapiyorum al sana @
mesela [ bu isaret= ALT+91                veya ] isaret =ALT+93
veya { =ALT+123                                        veya } bu isaret= ALT+125
YASADIGIM PROBLEM SUYDU gecen gun LIS(linux isletim sistemi) kitabinda okudugum pipe islemini deneyeyim dedim ama bir baktim aaa | isareti yok ama hemen dedimki no panic nasil olsa ALT+124 yaparsan | olur
Amaaa ne kadar denediysemde ALT+124 yada diger ALT+ rakam kombinasyonlari calismiyordu ama dos ve windows da calisiyor
LINUXDA NASIL ALT + RAKAM OLAYINI YAPIYORUZ
SAYGI SEVGI