Re: linux gunun birinde paraylami satilacak???

Merhaba,

Bir onceki mesajda belirtecektim, unutmusum...  Telif haklariyla ilgili
yasalar bir eserle ilgili isim, logo, amblem gibi tekil ogeler uzerinde
yasal duzenlemeler ongormez.  Bu is `Isim-Marka hakki (Trademark)' ile
ilgili yasalarin konusudur.  Isim hakki yasalari, kamusal alanda (bu
sozcukleri -amaciniza bagli olarak- `ticari piyasa' ile de
degistirebilirsiniz) bir eserin benzerlerinden ayirtedilmesine yarayan
isaretlerin korunmasiyla ilgilidir.  Dolayisiyla `Linux', `Debian' gibi
isimlerin (markalar) korunmasi icin telif hakki yasalari yeterli
olmuyor,  ayrica bir `trademark' almaniz gerekiyor.  Yani bu teknik bir
konu.  Kamusal alana cikmis eserlerin suistimalleri onlemek gayesiyle
kendisiyle ilgili bazi isaretleri tescil ettirmesi cok dogaldir ve
"ozgurlukler" meselesi degildir diye dusunuyorum.