Re: linux gunun birinde paraylami satilacak???

* Mehmet Türker <m@mturker.net> [2003-07-20 16:58:53+0300]
> Linux adı veya markası hiçkimsenin tekelinde değil,

Bu dogru degil, `Linux' ismi Linus Torvalds uzerinde kayitlidir.

> ve Linux'u direk olarak satamazlar,

Satmak ayri bir sey, `isim' kullanimi disinda bunun icin kimseden izin
almaniz gerekmiyor, yeter ki dagitimi GPL'e (veya hangi `ozgur' lisans
kullanilmissa ona) uygun sekilde gerceklestirin.

> Benim düşüncem , ilerde bir yolunu bulup parayla satılsa bile bir
> çok dağıtım var olduğundan dolayı fiyatın çok çok düşük olacağı, hatta
> şu an parayla satılan extra dağıtımlar, doküman vs nin de fiyatının
> ucuzlayacağı.

Su an zaten Suse, RedHat gibi firmalar asil karlarini `enterprise'
sektoru uzerinden sagliyorlar.  Unutmayin ki calistiginiz bir kurumdaki
bilgiislem ortamini Linux'a tasimak, "su iso'yu indirip kurayim"
turunden kisisel eylemlerin cok otesinde bir zorluk ve sorumluluk
gerektirir.  Bu ve benzeri firmalar iste bu acigi kapatiyorlar.  Kucuk
baliklar cok onemli degil ;-)