Re: xdm / gdm / kdm hangisi? ve default x-window-manager

* Cagatay Tengiz <tmd0307@yahoo.co.uk> [2003-04-29 13:50:20+0300]
> Recai Bey'in önerdiği arşivdeki çözümü uyguladım. Refere edilen dosyaları
> indirim değiştirdim. Şimdi startx diyince hiç bir hata mesajı almadan (ya da
> alıyorum da ben göremiyorum çünkü ekranda yazılar kayıyor bakmam gereken bir
> log dosyası var mı acaba?) konsola geri düşüyorum :) Niye ki?

/var/log/XFree86.0.log'a bakabilirsiniz. (Butun loglar -xdm dahil- /var/log'da
tutulur.) Debian'da KDE veya GNOME gibi bir x-desktop-manager (dikkat
x-window-manager degil) kuruldugunda boyle bir durumla karsilasiliyor.
(X init script'leri bu sekilde dizayn edilmis.) Arsivdeki o thread'lerde bunu
aciklamaya calismistim. Orada yazanlarin hepsini okudunuzmu (ozellikle
sonlardakiler.) Galiba `startx' x-desktop-manager veya x-window-manager
bulamadigindan fallback yapiyor.

update-alternatives --display x-desktop-manager
ve
update-alternatives --display x-window-manager

neyi gosteriyor? Bunlari bir kontrol edermisiniz?

Eger KDE'yi basariyla kaldirmis iseniz ilk komutun (GNOME'da kurulu
degil ise) 'No alternatives ...' vermesi lazim. Fakat ikincisi -fluxbox hala
kurulu ise- mutlaka bir seyler -en azindan fluxbox'i- gostermeli
(update-alternatives --config ... ile secim yapabilirsiniz.)

> İbrahim bey'in önerisini deneyince (apt-get -remove kde* ) debian fluxbox'u
> da kaldırmaya çalıştı.

Paket islemleri icin (en azindan baslangicta) aptitude veya synaptic
kullanmanizi oneririm. Onceden basarisiz olmus silme islemlerinde
dselect bu tip davranislar gosterir, fakat 'apt-get remove'in bildigim
kadariyla boyle yapmamasi lazim.

> xdm kullanmak istediğimde xdm root olarak login olmama izin vermedi. gdm'de
> bu ayarın nereden yapılacağını biliyorum da xdm'de bulamadım.

Buna ihtiyaciniz oldugunu sanmiyorum, fakat X altinda root olarak islem
yapmak icin sudo'yi kullanmaniz daha dogru olur. ('su -' isinizi
gorecektir. Tabii once sudo paketini kurmaniz lazim.)