Re: Hat?rlama - Kernel Link - Son :)

Aslinda ben hurd u dusunuyorum kurmak icin. Hem debian hem debian a ozgu bir
cekirdek. ama tabi kernel olayini bos gecmek iyi olmuyor :)
kavramlari saglamlastirirsak o zaman olayi daha rahat anlariz.

Hurd un Object oriented yapiya yakin oldugunu duydum.
Bu benim yanlisim mi yoksa cidden oyle mi??

+, loader script i kullanmaya gerek yok sanirim ama ld ile linkleme
islemis sirasinda object lerin gelis sirasina gore nm ilk hangi object geliyorsa
onun offset olarak 0x0 olan function u initial func oluyor. .ya da saniirm daha
farkli bir script ile çekirdegin derleme zamaninda nm kullanarak cekirdegin
ilk fonksiyonunun offset adresi cekilir init.s ya da setup.s dosyasina dynamic olarak
editlenir bu da bir ihtimal. Fakat etkinlik cok daha az..

cekirdegin tasarimini üc assembly dosyasi ve geri kalan kodlari da c altinda ( __gcc__)
ile yaziyorum. ilk iki assembly dosyasi kernelin mem e yuklenmesi ve protected mode
a gecimi ile ilgili diger assembly ise intterruptlarin tanimlanmasi..
timer, keyboard, vs vs.. hala paging yok ama granulity ile oynayarak 4K block lar halinde
4GB memory adreslenebiliyor..

belki yukaridaki anlattiklarim debian ile sadece cekirdek seviyesinde alakali olabilir ama
systematic olarak bir isletim sistemindeki process yonetimi, i/o yonetimi konusunda
syscall lari ve onlarin NASIL lari hakkinda ilkleyici bir konu alanidir.

murat, kerneli bir load edip sched ile multi ve multi process lere baslayim ilk yapacagim
ciddi manada bir NASIL :))))

iyi calismalar.