From: ZEKI CATAV [mailto:catav@isbank.net.tr]
Sent: Thursday, November 06, 2003 2:04 PM
To: Debian User Turkish
Subject: Database Server

Merhaba,
Bir linux server üzerinde database server kurmak istiyoruz. Kabaca
baktığımda bulduğum alternatifleri sıralayıp bazı konularda fikrinizi almak
istiyorum.
Seçeneklerden biri Oracle on Linux. Uygun bir server alacağız. Oracle9i
Application Server, Oracle9i Database on Linux, Open Source Software (Oracle
Cluster File Sistem v.b) elimizde var.
İkinci seçenek Linux üzerinde Kylix3 ile yazılım geliştirmek, Kylik3
elimizde var.
Üçüncü seçenek, Linux + PHP + PostGreSQL ile yazılım geliştirmek.

Birinci seçenek için Oracle platform olarak RedHat Advanced server 2.1 veya
United Linux öneriyor. Oracle ile web based bir uygulama geliştirmek ve
güncelleyerek sürdürmek (Ankara'da) mümkün mü? Platform olarak Debian, SuSE
(united Linux destekcisi) veya Mandrake kullanmak mümkün olur mu? (Özellikle
Debian).
İkinci seçenek için yine web based uygulama geliştirmek ve güncelleyerek
sürdürmek mümkün mü?
Üçüncü seçeneğe özel bir sorum yok, durum açık.
Genel değerlendirmede bu üç seçeneğin maliyet, uygulanabilirlik, update ve
upgrade edilebilirlik, sürdürülebilirlik ve sorun çıkarmadan bakımsız olarak
kullanılırlık açısından değerlendirmesini yapabilir misiniz?

İlk iki seçeneğe ait ülkemizde çalışan örnekler var mı? Benim aklıma
gelenler dışında web based hasta veri tabanı (Yüksek İhtisas Hastanesi) için
önerebileceğiniz başka altenatifler olabilir mi?

Teşekkürler..

Zeki Çatav