Re: 2.4 kernel sun ultra5

* Bilgin Metin <bilginx@boun.edu.tr> [2003-10-14 12:04:54+0300]
> internetten de baktim   2.4 sparc cd sinde galiba gelmiyor.   2.2
> kullanirsam. ilk akla geliste ne  kaybederim  Mesela   Firewall
> iptables 2.2 de yok gibi seyler.

Bence en onemli problem 2.2 kernel'larin journaling fs'leri
desteklememesi.  (Yani Woody ile gelen siradan 2.2 kernel'i
kastediyorum.)  Kurulumdan sonra kernel'i yukseltebilirsiniz fakat
dosyalar bir kere ext2'ye yerlestikten sonra mesela *reiserfs*'e donmek
istemeniz halinde problem olacaktir.  (Once butun bir bolumu baska bir
bolume tasiyip daha sonra reiserfs olusturarak tekrar geri
tasiyacaksiniz vesaire).  Neyseki bu problem ext3 icin gecerli degil,
bir ext2 partition'i kolaylikla ext3'e cevirebiliyorsunuz.  Dolayisiyla
en makul cozum, 2.2 ile kurulum yapip daha sonra kernel upgrade ve dosya
sistemini ext3'e tasimak olarak gozukuyor.  Reiserfs kullanmak icin ya
CD'den degil de 2.4 kernel ile acis yapan ozel Sparc boot floppy'leri
arayacaksiniz ya da 2.2 ile cok temel bir kurulum + kernel upgrade yapip
su bahsettigim "tasima" isine giriseceksiniz.