Re: Debian ım ve Ben...

0. modconf yazıp kernel/drivers/net altından 8139too ve ne2k-pci modüllerini seçin (eğer varsa). Büyük olasılıkla chipsetiniz Realtek 8139 türevi bir şeydir ve bu işe yarar. Tam cevap için lspci çıktısını buraya göndermeniz gerekli.

1. Ethernet kartınızı tanıttıktan sonra eğer yoksa /etc/network/interfaces dosyasını aşağıdaki gibi oluşturun:
# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian installation
# (network, broadcast and gateway are optional)
auto eth0
iface eth0 inet static
       address 192.168.0.95
       netmask 255.255.255.0
       network 192.168.0.0
       broadcast 192.168.0.255
       gateway 192.168.0.1

Buradaki değerler sizin local networkunuze göre değiştirin.
Sonra /etc/init.d/networking restart
komutunu verin.

3. apt-get install webmin

4. İlk 2 cd apache ve gerekli bileşenlerin kurulumu için yeterlidir.

5. ftp://kando.hu adresinden Debianın çeşitli image'lerini (DVD dahil) indirebilirsiniz. www.debian.org/CD adresinden ayrıntılı bilgiler edinebilirsiniz. On Wed, 23 Apr 2003 16:41:25 +0300, MEHMET HALİL SERÇE <mehmetserce@altinbasak.com> wrote:

Merhaba debianımı aktif olarak kullanmak istiyorum artık. bunun bazı araştırmalar yapıyorum ama sizde biliyorsunuz ki debian ile fazla kaynak (TÜRKÇE)maalesef... Bende yardımlarınızı bekliyorum.

0-Ethernet kartımın markasını bilmiyorum ama tahminim büyük olasılıkla markası cnet. mod conf yazıp yüklemek istediğimde ise listede olmadığını görüyorum fakat elimde yükleme cd si var yüklemek istiyorum c.tar.gz adlı paketi açtım bir klasör yarattı ondan sonrasını yapamadım, sağ tıklayıp install mu demem gerekiyor.? 1-Debian altından local ağıma bağlanıp internete çıkmak istiyorum ama yapamıyorum. Nasıl konfigüre edebilirim ?
2-Mail ayarlarımı yapamıyorum nasıl configure ederim ?
3-Webmin debian altında çalışırmı nasıl yüklerim ?
4-Apachi yükleyip -kitabını aldım-iç web sitesi yayını yapmak istiyorum kitap yeterli olmayacak zannedersem bu iş nasıl olur da olur ? Bende sadece 2 cd si var debianın.
5-Debianın diğer cdlerini nereden indirebilirim ?

Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

MEHMET HALİL SERÇE