Re: Printer Tanitma Sorunu

Printer olayında pek tecrübem yok. Ama temel olarak Cups kurup SMB üzerinden windows makinesindeki printer'ı seçmeniz gerekiyor. Aşağıdaki adresteki belge işinize yarayabilir:

http://mumford1.dyndns.org/~bs7452/linuxhelp/cups.html

Sürücü tanıtmak için en başta sürücünün hangi donanımı kullanması gerektiğini öğrenmeniz gerekiyor. Örneği ESS1869 ses kartı, ess veya ess1869 gibi bir modül ile çalışıyordur (hatırlamıyorum şu an ismini) modconf deyip oradan sound başlığı altından bu modülü seçip enter tuşu ile sisteme yükleyebilirsiniz. Tanımaz ise zaten modül yüklenmeyecek ve hata verecektir. Bu işi deneme yanılma yoluyla tekrar edebilirsiniz.

Bazı modüllere parametre vermeniz gerekebilir. Örneğin çoğu eski creative ses kartı için kullanılan sb modülü, IRQ, IO, DMA gibi parametrelere ihtiyaç duyabilir. Bu durumda modül yüklemeyi seçtiğinde Modul Options gibi bir ekranda bu değerleri

io=0x220 irq=5

örneğindeki gibi girebilirsiniz.

Bir miktar bilgi gerekse de bence bir şeyleri öğrenmek için güzel yol.
Sisteminizdeki donanım için gerekli modülleri parametreleri ile birlikte otomatik tanımaya çalışan uygulamalar debianda da mevcut. Ancak hiç kullanmadığım için bir şey diyemiyorum. Örneğin kudzu, apt-get install kudzu ile sisteminize kurup denemeler yapabilirsiniz.