Re: Onemli debian.org web sayfalarinin cevirilmesi

Selamlar,

Ceviriyi onerinizdeki gibi de yapabiliriz. Ben biraz cevirilerin nasil
yapildigindan bahsedeyim, fm'de kullanilan platformun bunun icin kullanilip
kullanilamayacagi hakkinda bilgileri sonra bize donersiniz.

Debian web sayfalarinin cogunlugu .wml dosyalari halinde tutuluyor. Belirli
araliklarla bu .wml dosyalarindan .html dosyalari olusturuluyor. Her
dizinde Makefile dosyalari var ve bu is temel anlamda make komutuyla
hallediliyor.

Her .wml dosyasinin hangi cvs versiyonunun cevirildigi dosyanin basinda
belirtilmek zorunda. Bazi .wml dosyalari kompleks regular expression'lar
icerebiliyor, bazilari embedperl kullaniliyor, bazilari ise bir takim
data'lari include ediyor vs.

CVS repository icerisindeki dosyalar devamli degismekte, bunlar ufak
degisiklikler, bazen takip etmesi zor olabiliyor. Her gun en az
bir defa kendi cvs repository'umuzu güncellememiz iyi olur.
Cevirilerin mutlaka orjinal .wml versiyon dosyasi uzerinde yapilmasi
gerekiyor. Boyle yapilmazsa cvs'in yapilan degisiklikleri bir onceki
versiyon ile karsilastirmasi zorlasabilir.

Asagida www.debian.org/index.html dosyasinin cevirilmis index.wml ornegi
var. Ceviri yapmayi dusunen arkadaslar bu ornege bakabilirler.
Goruldugu gibi bir kac noktaya dikkat ettikten sonra aslinda oldukca kolay
bir is.

index.wml
--------
#use wml::debian::mainpage title="Evrensel Ýþletim Sistemi"
#use wml::debian::recent_list
#Translator: Murat Demirten <murat@debian.org>
#include "$(ENGLISHDIR)/releases/info"

<H2>Debian nedir?</H2>

<P><A href="http://www.debian.org/";>Debian</A> bilgisayarýnýz için
<A href="intro/free">özgür</A> bir iþletim sistemidir.
Bir iþletim sistemi bazý temel ve ufak yardýmcý programlarýn birleþiminden
oluþup bilgisayarýnýzýn çalýþmasýný saðlayan programlar topluluðudur.
Debian <A HREF="http://www.kernel.org/";>Linux</A> çekirdeðini (iþletim
sisteminin beyni) kullanýr, ancak temel iþletim uygulamalarýnýn çoðu
<A HREF="http://www.gnu.org/";>GNU projesinden</A> gelmektedir; bu yüzden
GNU/Linux olarak adlandýrýlmýþtýr.

<packages_in_stable> <A HREF="distrib/packages">paket</A>
önceden sizin için derlenmiþ olarak ve kurulumu kolay bir biçimde
gelmektedir.

<P><A href="intro/about">Detaylý bilgi için...</A>
<HR>

<H2>Baþlarken</H2>

<current_release>'dir. Bu sürüm üzerinde son olarak
<current_release_date> tarihinde güncelleme yapýldý. <a
href="releases/">Mevcut Debian versiyonlarý</a> hakkýnda ayrýntýlý bilgi
edinebilirsiniz.

takip ederek sisteminize kurabilirsiniz.</p>

sayfalarýmýza bakabilirsiniz.</p>

bulabilirsiniz.</p>

<HR>

<H2>Haberler</H2>

<P><:= get_recent_list('News/$(CUR_YEAR)', '6', '$(ENGLISHDIR)', '', '\d+\w*' ) :>

<P>Eski haberler için <A href="$(HOME)/News/">Haberler Sayfasý</A>'na
bakýnýz.
Eðer yeni bir haber geldiðinde email ile bilgilendirilmek istiyorsanýz
<A href="MailingLists/debian-announce">debian-announce listesi</A>'ne üye
olabilirsiniz.
<A href="$(HOME)/News/weekly/">Debian Haftalýk Haberler</A> ise, Debian
dünyasýnda neler olduðuna dair ayrýntýlý bir bakýþ sunar.

<HR>

<H2>Güvenlik Ýkazlarý</H2>

<P><:= get_recent_list ('security/$(CUR_YEAR)', '10', '$(ENGLISHDIR)', '', '(2000\d+\w+|dsa-\d+)' ) :>

<P>Geçmiþ güvenlik ikazlarý için <A href="$(HOME)/security/">
Güvenlik Sayfasý</A>'na bakablirsiniz.
Yeni bir güvenlik ikazý olduðunda email yoluyla haberdar olmak istiyorsanýz
<a
href="MailingLists/subscribe#debian-security-announce">debian-security-announce
listesi</a>'ne üye olabilirsiniz..