Re: /dev/tty problem

Erik Svensson:
> Samma problem med systemctl.
> Verkar dock som det är x relaterat. Kör jag "ctrl+alt+f2" så jag hamnar
> i terminal så funkar init.d och systemctl utan problem. Men så fort jag
> är tillbaka i x så är problemet tillbaks.
>
> Kör lightdm för inlogg och xfce som fönsterhanterare,

Jag kan inte systemd, men har för mig att systemd använder cgroups
for att ha koll på vad som hör ihop med vad. Sökning på systemd och
cgroup ger (läs och se om det kan hjälpa dig):

http://0pointer.de/blog/projects/resources.html

///

Fast enklast är nog att gå tillbaka till sysv, iallafall tills någon
har rett ut problemet.

Enklast är då att prova https://devuan.org/, med

 deb http://packages.devuan.org/merged jessie main

som aptsource.