Re: Arduino IDE on Debian 7 Wheezy

Hej!

Den 26 juni 2014 08:28 skrev Staffan Melin (Oscillator)
<staffan.melin@oscillator.se>:

> Har gjort detta. Funkar ändå inte.

Har du provat att starta programmet från ett skal och se om det kommer
ut några felmeddelanden?

> Tror det har något med låsning av COM/USB-porten att göra.
>
> Kan köra vidare som root, men det känns lite dumt.

Inte helt bra.  Har du tittat i buggrapportsystemet?

> Någon som kör Wheezy och får det att funka? Måste jag gå till Testing?
>
> Staffan

Har några studenter som kör och brukar få samma problem, oavsett OS,
tror jag.  Jag har inte kollat det så noga.

/Jackson