Re: Arduino IDE on Debian 7 Wheezy

> Det verkar visst finnas lite olika bud:

Tack! Har dock redan läst dessa länkar...

> lock och uucp-grupperna:
> https://wiki.archlinux.org/index.php/arduino#Error_opening_serial_port

Har lagt till mig där. Lock-gruppen fanns inte från början, så den
skapade jag. uucp-gruppen ska inte behövas, men jag har lagt till mig
även där.

> samt tty-gruppen:
> http://playground.arduino.cc/Linux/Debian

Japp, har lagt till mig där redan.

> Du får nog undersöka /dev/ttyACMx och /dev/ttyUSBx

Här var en bra guide för just Debian Wheezy som jag kontrollerade, men
jdet fungerar ändå inte.

Nu lutar det åt att jag tror det har med låsningen i
/run/lock/-katalogen att göra...men vet inte riktigt hur jag ska gå
vidare.

Enligt http://playground.arduino.cc/Linux/All så

"this folder is created at boot time from the system, following the
instruction from /usr/lib/tmpfiles.d/legacy.conf
so we need to change the default permission on the conf file to
respect our need. "

men någon sådan legacy.conf fil har jag inte.

Skumt (men tack för input)!

Staffan

--
Staffan Melin