Re: NAS som kan köra vanlig Debian / miniserver

Jag vet inte om man ska klassa det som en mikroserver eller nanoserver
men en RaspberryPi med en 2,5" USB-disk är väl ungefär så djupt man kan
sjunka. Nästan gratis och i storleksordningen 5W så snikigare blir det
nog inte på ett tag. Raspbian känns som "riktig" Debian men kanske är
det för att jag inte är någon finsmakare.

Själv kör jag en sambaserver och rtorrent på min. Prestanda? Visst, men
inget att skryta om. Om man nu inte skryter om pris och
strömförbrukning..

/Janne