Re: Klickande ljud i högtalarna

Den 9 oktober 2012 17:58 skrev Sven Arvidsson <sa@whiz.se>:

> Stöder för AMDs APU:er är ganska nytt så det är inte så konstigt om du
> stöter på buggar. Det brukar gå att få hjälp ganska snabbt via
> https://bugs.freedesktop.org/ men då krävs det att du först testat om
> felet är fixat med senaste drivrutiner/kärna (som för tillfället inte
> finns ens i experimental).
>
> Ett tips kan ju vara att dra ner live-version från senaste Ubuntu/Fedora
> etc. och se om det fungerar bättre där.

Hittade en skiva med LMDE (wheezy/sid), och körde den från CD:n. Har
inte råkat ut för något konstigt. Iaf inte som jag märkt

Tycker fortfarande bäst om Debian, Men med LMDE, så skulle jag iaf få
det näst bästa. Ubuntu har jag inte testat än. 12.10 skulle ju släppas
idag den 18 Okt, iaf enligt vad jag läst. Men när jag kollade nyss, så
ligger 12.04 LTE kvar på hemsidan. Men det är ju fortfarande några
timmar kvar idag.. :).

När det gäller Fedora, När jag  testade den sist, så var den väldigt
buggig. Nu är det visserligen några år sedan. Dom problemen som fanns
då, hoppas jag är fixade i senaste versionen.. ;).

--
/Rolf