Re: installera utan cd

On Mon, 2012-07-02 at 19:40 +0200, Andreas Rönnquist wrote:

> Jag har inte försökt med detta själv, men jag hittade detta:
>
> http://www.linuxquestions.org/questions/debian-26/usb-stick-creation-for-debian-wheezy-installer-has-changed-887750/
>
> Kan vara värt att försöka åtminstone...

Det skall fungera utmärkt att installera från USB-minne.

Om du använder dd (som guiden ovan visar) tänk bara på att vara helt
säker på att USB-minnet faktiskt sitter som /dev/sdc, annars är risken
att du skriver över en befintlig disk eller minne.

Om du hellre gör det via Windows kan du använda det här programmet
https://launchpad.net/win32-image-writer för att föra över ISO-filen
till USB. (Det räcker inte med att bara kopiera över filen i
Utforskaren).

--
Cheers,
Sven Arvidsson