Re: något felöversatta musikinstrument

Hej

(svarar över för att inte slakta historiken nu)

NoteEdit är underhålls tydligen inte av utgivaren längre och kommer med största sannolikhet att försvinna från Debian iom Squeeze, alternativt efter att Squeeze har kommit ut, se <http://bugs.debian.org/560079>.

I felrapporten talas om att nted och canorus ersätter noteedit men att att ingen av dem kan öppna noteedits filformat och att man ska konvertera sina noteedit-filer till MusicXML som då ska fungera med de två nya programmen.

Att få till en uppdatering av den svenska översättningen till Lenny ser jag som högst otrolig även om det mycket väl kan tänkas välbehövlig. Att få in en uppdatering till Squeeze kanske är möjligt, om det nu överlever raderingstankarna. Mitt tips är att kontakta Paul Brossier <piem@debian.org> och Tobias Quathamer <toddy@debian.org> (åtminstone Tobias har varit sjukt snabb på mail för min del iaf) och fråga om deras tankar inför framtiden, nämn att du vill uppdatera den svenska översättningen med.

Helst bör nog översättningen granskas av någon som sysslar med översättning i KDE-miljön men jag har inte på rak arm koll på någon som gör det. Bör vara ganska enkelt att gräva fram på kde.org dock.