Re: Letter i stället för A4 efter uppgradering till Lenny

On Tuesday 21 April 2009 23.07.09 Peter Krefting wrote:
> Hej!
>
> Jag har en HP Color LaserJet 2605dn nätverksskrivare. Medan jag körde Etch
> så installerade jag CUPS och konfigurerade upp skrivaren med hjälp av hplip
> (HP:s Linuxskrivarsystem). Där fungerade den alldeles utmärkt.
>
> Efter att jag uppgraderat till Lenny så verkar det som den försöker skriva
> ut på Letterformat istället för A4. Jag skriver från OpenOffice Writer (jag
> har testat både 2.4-versionen i Lenny och 3.0-versionen från backports.org
> och får samma beteende). OpenOffice Writer visar pappersformatet som A4,
> [...]

Hej,

Har du kollat att libpaper är inställt på A4 och att PPD-filerna
under /etc/cups/ppd har DefaultPageSize satt till A4?

Just nu sitter jag på en Gentoo-burk, det är möjligt att CUPS hanterar
PPD:erna på ett annat sätt under Debian.

// Anders