Problem med apt-get (dpkg).

Tjosan alla. Jag har ett litet problem med apt-get (dpkg). Jag har nämligen ett paket som vägrar att försvinna. Och jag lyckas inte ta bort de med apt-get remove <paket>.

Såhär ser de ut:

lappy /home/markus # apt-get remove sun-java5-bin
Reading package lists... Done
Building dependency tree Reading state information... Done
The following packages will be REMOVED:
 sun-java5-bin
0 upgraded, 0 newly installed, 1 to remove and 226 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
Need to get 0B of archives.
After unpacking 66.9MB disk space will be freed.
Do you want to continue [Y/n]? Y
(Reading database ... 113130 files and directories currently installed.)
Removing sun-java5-bin ...
/usr/share/icons/sun-java5.png is not a directory
dpkg: error processing sun-java5-bin (--remove):
subprocess post-removal script returned error exit status 2
sun-java5-bin

Och här slutar de, jag har försökt allt jag kan komma på, så nu frågar jag er.

Med vänliga hälsningar.
Markus 'suom1' Viitamäki