/var/lib/dpkg/available borta?

Jag har haft ett par krasher på min linuxburk nu. Kör testing/unstable,
men misstänker egentligen hårdvarufel. Problemet är dock att den hängde
under pågående 'aptitude upgrade' och det har gett mig problem.

Det som hänt är att filen /var/lib/dpkg/available saknas, men jag har en
/var/lib/dpkg/available-old. Kan jag kopiera avaliable-old til
avaliable eller ska jag toucha en tom avaliable och sen köra 'aptitude
update'?

Jag vågar inte labba för mycket ännu då jag inte hittat mycket info på
nätet om detta. Nån som kan ge mig tips på hur jag ska gå vidare?

//Ivar