Dynamisk IP

Jag har ett litet dilemma med min dynamiska IP-adress. Jag kan få en ny
release utan att jag startat om datorn och då har jag plötsligt en ny
ip-adress. Det hade inte varit nåt problem om det inte vore för att jag
kör min maskin som router mha iptables. NAT kräver att jag angivit rätt
ip-adress för externt interface.

Kan jag på nåt sätt fånga upp att jag får en ny lease så att jag kan
köra om mina iptables-skript? Skulle också behöva starta om noip2 som
registrerar min ip på no-ip.org. Den verkar inte klara av att min ip
ändras utan omstart(?)...

Tips?

Mvh
//Ivar