[OT] Superblock + dd

Tja på er!
Jag lekte med dd häromdagen och gjorde "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb".
Sedan dess har inget varit sig likt...

Jag har partitionerat om båda diskarna ett flertal gånger och skapat filsystem (ext3), har även kört:
 e2fsck -b 8193 /dev/sdb

När jag botar får jag varierande fel, men mest verkar det handla om superblock som är fel. Jag jobbar på en RAID1 på burken och kan inte få upp root-partitionen i raiden. Nu har jag suttit i flera dagar och installerat om och om.

raid1 är inkompilerat direkt i kärnan.

Jag får "kernel panic" beroende på något med "devfs" men när jag installerat debian (etch) kommer udev med från början. Finns det något i kärnan jag kan ta bort för att undvika devfs när jag kompilerar den?